Een massage van een "aap" mannetje

18 september 2017 - Lovina Beach, Indonesië

Hallo lieve allemaal,

Kan ik de kosten declareren? Wat er bijzondere ervaring weer. Na een ochtendje helemaal niets doen gisteren besloot ik toch maar even de benenwagen te nemen en eindelijk shampoo te gaan halen. Ik doe al drie dagen zonder en mijn haar ziet eruit eruit als een hooiberg in de zomer. Dat zwemmen doet er niet zoveel goed aan natuurlijk en de zon doet de rest. Ik moest dus even shampoo halen die geen bleekwerking heeft. Dan blijft de andere keuze dat ik shampoo koop die geschikt is voor zwart haar en dat heb ik overduidelijk niet. Missie is wel geslaagd na een tijdje zoeken dus dat was deel 1 van de ochtend. Vervolgens even bij de naaister langs die mijn broek in reparatie heeft. Morgen is die klaar.

Dan langs het strand om op een ligbedje te eindigen vlak naast de warung. Naast min bedje landt een Australische vrouw die heel veel dezelfde ervaringen heeft als ik. Vooral over de helende werking van het Holy Water en de helende handen van de Holy man. Zij had een agressief melanoom op haar schouder en is daar drie weken geleden aan geopereerd. De plek is nog steeds behoorlijk gevoelig. Terwijl wij onze medische geschiedenis delen arriveert "mijn" masseur. Een oude man die het gezicht heeft als een aapje, geen woord engels spreekt, en de spieren heeft van een fitte gorilla. Of hij de dames mag masseren?

Met een heleboel body language weet ik hem te vertellen dat ik een gebroken arm heb gehad. Dat het gebroken bot inmiddels is geheeld maar dat mijn spieren nog niet zo heel erg meewerken. Ik krijg de lepel wel in mijn mond inmiddels maar kan mijn schouder nog niet aanraken. Alsof er een blokkade zit. Hij wil me wel even helpen "zegt" hij. Met een avocado juice in mijn linkerhand en mijn rechterhand in zijn knuisten geef ik me over aan wat komen gaat. Heel voorzichtig gaat hij aan de gang waarbij hij mijn gezicht goed in de gaten houdt om te zien of  hij me pijn doet. Hij heeft vast in de gaten dat ik niet zo makkelijk in tranen uitbarst. Na een kwartiertje of zo masseren kijkt hij voornamelijk naar mijn avocado juice. Ik besluit hem er ook maar eentje aan te bieden. Hij drinkt het glas sneller leeg dan een gemiddelde man een biertje soldaat maakt. Het resultaat na een half uurtje masseren is dat ik zonder pijn mijn schouder kan aanraken. En het resultaat is blijvend. Ook vanmorgen kan ik mijn schouder nog steeds aanraken.

Kerrie (de Australische dame naast me) vraagt ook een massage. Van haar voeten en onderbenen. Hoe bijzonder dat het massage aapje binnen vijf minuten een plek op haar voetzolen vindt en zij naar haar schouder grijpt. Dat is het resultaat van een natuurtalent dat deze man bezit. Hij wist echt niets van haar schouder en haar klachten maar kon het wel voelen in haar voetzolen.

De vissen die Keith, mijn nieuwe Best Friend uit Liverpool, gisteren heeft gevangen wachten voor vandaag op de koekepan. Hoe ze heten weet ik niet maar deze hebben geen tandjes zoals de vissen die Adek vaak op de BBQ legt. Sambal tomaat wordt ook voor gezorgd dus vanavond eet ik "thuis".

De vulkaan Agung op Bali waarover op het Australische nieuws wordt gewaarschuwd is nog rustig. Voor zover ik weet kan ik dus nog steeds op de afgesproken datum naar huis. Maar ja, dat duurt nog 6 dagen dus er kan nog zoveel veranderen..

Voor nu, heel veel knuffels voor iedereen en voor degene die het op prijs stelt,

een dikke kusssss,

Alita

1. Maartje:
    18 september 2017
    Heel speciaal dat goden eiland zo blij voor jóu en je arm <3 hoe smaakte de vis?
  2. Jaxqueline:
    18 september 2017
    Apart zoals die masseur dat aanvoelt. fijn dat je beter kan bewegen. Hopen maar dat de vulkaan zich nog koest houdt xx
  3. Hennie Herfst:
    18 september 2017
    Ik heb vanmorgen een lading foto's bekeken weer. prachtig, prachtig zeg en wat worden ze allemaal groot he en die ene jongen die Maartje toen sponsorde wat is die groot en mooi geworden en zijn kleine broertje ook al weer zo groot. Van je kleindochter ook genoten. Wat geweldig ook betreffende jouw arm zeg. Super hoor. Geniet er nog van de laatste week.
  4. Sigrid Uyleman:
    18 september 2017
    Fijn dat het goed gaat met je arm. Wij nog 7 dagen. Genieten enorm.
  5. Gonny:
    18 september 2017
    Mooi verhaal Alita geniet nog lekker