Van het recept voor de boterham en de wespen in de broek van Dreetje

27 oktober 2022 - Lovina, Indonesië

Hallo lieve allemaal,

Ik ben er gisteren op gewezen dat het recept voor de spectaculaire boterham ontbreekt in mijn laatste verhaal. Dat zal ik eerst maar even rechtzetten. Nodig zijn: boterhammen, gewoon die kleffe vierkante casino boterhammen voldoen prima. Smeuïge pindakaas. En opgerolde chocolade wafel koekjes. Die van vroeger maar dan met chocolade crème gevuld. Vegter koekjes? De boterham smeren met de smeuïge pindakaas. Op een bord de verkruimelde koekjes uitstrooien

Dan de boterham op zijn kop stevig in de kruimels drukken. En smullen maar.

Dan terug naar gisteren. Het was Pagerwesi. Lees voor de beschrijving onderstaand bericht van Huib op Facebook.

Bijna alle winkels waren de hele ochtend dicht en overal waren bewoners te zien in prachtige kleding. Waar het overal verplicht is op de brommer (eigenlijk motoren van minimaal 125cc) een helm te dragen wordt er op deze dag niet op gehandhaafd. Alsof de Goden de bescherming bieden die anders door het dragen van een helm verzorgd wordt. Bagi weet wel beter. Hij is gisteren uit het ziekenhuis ontslagen. Nog helemaal van de kaart. Chinese medicijnen zijn nu aan zet om de bloedstolsels op te lossen. Hij zal vast niet meer zonder helm te zien zijn. Pagerwesi of niet.

Huib en ik waren al vroeg op het strand vandaag. Waar onze kleine vriend André ons stond op te wachten. Terwijl Huib en hij spelletjes bedenken met een kuipje roze Playdoh wordt André aangevallen door een zwerm wespjes. Het nest zit onder de tafel verstopt. De meest gemene wespen duiken zijn short in. En Dreetje draagt geen onderbroek.....

Het stoere manneke schreeuwt moord en brand. En toch, na goed uithuilen bij mama, rent hij nog geen 10 minuten later met Huib weer over het strand. Zijn handje verdwijnt zo af en toe nog in zijn short. Het doet vast meer pijn  dan hij toegeeft.

Voor nu voor iedereen een dikke knuffel en voor degenen die het op prijs stellen, een dikke KUSSSS

Alita

1. Pien:
    27 oktober 2022
    Arm manneke! Zet een fles met een dun laagje limonadesiroop op tafel. Kunnen de wespen daar in tekeer gaan en het manneke met rust laten. Of wespennest weghalen... misschien nog beter.
  2. Gonny Elsjan:
    27 oktober 2022
    Arme kleine jongen, doet zo gemeen zeer. Die boterham, lijkt me heerlijk, maar toch maar pindakaas met sambal en komkommer🤗