Geen toilet te vinden

23 oktober 2022 - Kuala Lumpur, Maleisië

Lieve allemaal,

Eergisteren besloten we naar de oude markt te gaan. Een soort Albert Cuijp. Alles wat daar te koop is is namaak. Behalve het eten dan. Een kakofonie van kleuren en geuren. Het was voor ons allemaal een stevige uitdaging. Vooral Huib had het even lastig. Wanneer de bordjes "toilet" gevolgd worden kom je nergens. Pas als er iemand wordt aangesproken is er een toilet te vinden. Waarvoor betaald moet worden en Yvonne staat met de portemonnee ergens anders. Het was maar net op tijd. Behalve heerlijke watermeloen juice kopen we niets. We zijn nog aardig ontregeld. 's Avonds moet er wel weer gegeten worden en het verschil met het eten op de markt en het foodcourt dat we die avond ontdekken is mega. We worden de weg gewezen door twee mannen die we bij de niet werkende roltrap ontmoeten. Eigenlijk waren we op zoek naar local food, nasi lemak, maar dit stalletje was dicht. Ondanks de toezegging 's morgens dat ze tot 7 uur open zouden zijn. We volgen de mannen en zijn blij verrast. Een superschoon en goed gevuld eetplein. Met eten uit alle windstreken. Zelfs nasi lemak. Maar ook heerlijke koeken die we meenemen voor het ontbijt van zaterdag. De bakker in Watervliet kan hier nog iets leren.

En met deze koeken ontbijten we dus zaterdag. Op de planning staan de vlindertuin en het vogelpark. De vlindertuin had heel veel hoogteverschil en was voor Guust iets teveel van het goede. Traplopen gaat inmiddels prima maar het was vooral ook vochtig en glibberig. We parkeren Guust op een stoel hoog bij de ingang. De vlinders worden net wakker. Ze zitten te weinig stil om makkelijk te kunnen fotograferen. Ik vond het een beetje een tegenvaller. Slecht onderhoud en geen uitleg. Pas bij de opgezette vlinders en kevers en zo zagen we wat uitleg. Gelukkig weet Huib heel veel.

Dan de volgende Grab rit. Naar het vogelpark. Het is adembenemend mooi. En hier lopen we genietend een flink aantal kilometers. De lunch was ook super. Zo kan het ook zijn hier.

Eind van de dag betekent op tijd thuis, douchen en diner met tosti met kaas en pindakaas. De was gaat in de wasmachine/ droger. Dat we het deurtje niet open kregen toen het ding piepte is opgelost door Huib.

Nog een aardigheidje van vandaag. Guust zit bij elke Grab rit voorin. Als de chauffeur links wil invoegen en geen ruimte krijgt wordt Guust een soort vliegenmepper in handen gegeven. Met het verzoek die links uit het raam te steken. Het werkt!

Vandaag is het zondag en we halen alle gemiste kerkdiensten op 1 dag in. Eerst naar de oudste hindoe tempel van Maleisië. Indrukwekkend, maar wat mij betreft niet zo indrukwekkend als de nabijgelegen Chinese tempel. Misschien ook omdat er veel in onderhoud was. En misschien ook omdat de man bij de ingang ronduit onvriendelijk was.

Via een volgende stop bij het oude treinstation van KL reizen we naar de laatste bestemming van vandaag. Wat wij dachten dat het station was blijkt het onderkomen/ kantoor van een sultan te zijn. Met een zee van eetstalletjes op het plein ervoor. De staat van onderhoud van deze oude gebouwen laat wel te wensen over. De Moorse invloeden zie je terug in de bouwstijlen. Huib maakt de mooiste foto's, ik doe ook mijn best maar mis toch wat geduld.

Morgen staat de ruim 400 meter hoge KL tower op het programma. Yvonne is nog niet heel enthousiast en wil toch met ons mee naar boven. Hadden ze hier nou die lift met glazen bodem?

Voor nu voor iedereen een dikke knuffel en voor degenen die het op prijs stellen, een dikke KUSSSS

Alita

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Matty:
    23 oktober 2022
    Jeetje weer wat meegemaakt en gezien, haha werkt dat hier in NL ook met die vliegenmepper uit het raam ? Weer super mooie foto's hoor, groetjes aan allemaal van ons !
  2. Sigrid:
    23 oktober 2022
    Ook prachtige foto's Alita wat een mooie kleuren hebben die vogels. Geniet ze nog samen. Liefs
  3. Els:
    23 oktober 2022
    Nou jullie genieten wel zeg , en weer hele mooie foto's.
    Wat een drukke stad toch hé! Gr v ons. Els
  4. Pien:
    24 oktober 2022
    Ik ga vanmiddag ook met een vliegenmepper uit mijn autoraam hangen. Kijken of het werkt :).
    Maar jullie hebben weer behoorlijk wat ondernomen daar en mooie dingen gezien. Prachtige foto's. Geniet er nog van!
  5. Pien:
    24 oktober 2022
    En die knalgele spin is prachtig!