Verzekeringen en zo

29 maart 2023 - Lovina, Indonesië

Hallo lieve allemaal,

Het is hier woensdag 11:00 uur. Hans is vanmorgen opgehaald om richting vliegveld te gaan. Hij vliegt vanavond terug naar Nederland. Voelt wel raar.  We hebben best intensief met elkaar opgetrokken.

Hans heeft gisteren bij Romi de wasmachine aansluiting nog voor elkaar gekregen. Zonder gereedschap ook nog. Gereedschap is een luxe. Als het al bij de  bezittingen hoort is het maximaal 1 schroevendraaier. Formaat mega. Zijn er onder mijn lezers reizigers richting Bali? Grabbel dan voor vertrek even in de 5 euro bak bij de Gamma. Mensen hier worden heel gelukkig van dergelijke westerse luxe.

Ik ga straks even naar "de stad" winkelen voor kruiden en trassi. Daarna naar Global Village café om de meegenomen hoorapparaten af te geven.

Er staat nog een eenzaam pak stroopwafels in mijn kast te wachten totdat ik bij Tanja op bezoek kan. Ze heeft het heel druk met vertalingen nu.

Nu nog even een wetenswaardigheid over verzekeringen hier. Ik sprak vanmorgen op het strand met Putu Nemo. De broer van de onfortuinlijke motorrijder die anderhalve week geleden in coma in het ziekenhuis belandde. Hij is gisteren thuis gekomen.

Bij het betalen van de jaarlijkse belasting per kenteken is gelijk verzekering inbegrepen. Niet alleen voor de materiële schade maar ook voor medische kosten.

Met een maximum, dat wel natuurlijk. Daarnaast hebben mensen vaak een heel kleine verzekering voor medische zaken.

De schuldvraag bij een ongeluk lijkt van ondergeschikt belang bij het uitbetalen door de verzekering. In dit geval werd binnen 3 dagen 20 miljoen uitgekeerd. Niet voldoende voor alle kosten maar toch...

Hoe het verder gaat na het vaststellen van de schuldvraag door de politie moet ik nog navragen. Kom ik misschien nog op terug.

Voor nu, allemaal een dikke knuffel en, voor degenen die het op prijs stellen, een dikke KUSSSS

Alita

1. Jaxqueline:
    29 maart 2023
    Mocht je Andaliman peper tegenkomen dan graag voor mij meenemen. 😘
  2. Alita:
    29 maart 2023
    Doe mijn best voor je. Het komt van oorsprong uit noord sumatra. Dat is hier niet om de hoek. Maar goed dat je me vertelt wat je zoekt. Ik zet het op mijn lijstje.
  3. Guust:
    29 maart 2023
    Ja die helmplicht komt niet voor iedereen goed uit zeker de korte stukjes rijden wordt de helm wel eens vergeten. Ben je nog naar het soema hotel geweest?