We zijn er weer bijna!

26 maart 2018 - Schoondijke, Nederland

Hallo lieve allemaal,

Nu nog in Nederland. Met afwisselend sneeuw, korte broeken weer, regen en alles wat Nederland verder nog te bieden heeft. De keuze in eten is onbegrensd, hachée, stampot en natuurlijk ook nasi goreng. De zakjes trassi zijn nog in voorraad dus daarvoor hoef ik niet terug naar mijn tweede vaderland. En het reisvirus kriebelt behoorlijk. Dus is ga zeker terug.

Guust gaat deze keer ook weer mee. Er is geen mens in Lovina die nog in hem gelooft. Al vier keer eerder vertrok hij met de melding dat het echt de laatste keer Indonesië was geweest. En steeds weer komt hij als een duiveltje uit het vliegtuig weer tevoorschijn.

Op 22 april worden we door onze kleinzoon naar Brussel gebracht. Weer eens iets anders dan de trip naar Schiphol. En we komen dan de 23e aan in Bali.

Om te zorgen dat ik aan alle wensen kan voldoen vraag ik jullie bijtijds te denken aan de boodschappen die jullie willen uit de tropen. Ik neem graag wat mee en nee, ik doe niet aan "bedenk maar iets"....

Een donatie voor de projecten die ik weer van plan ben te begeleiden is heel erg welkom. Ik geef ik jullie mijn rekeningnummer NL17INGB0003552921. Vermeld daar dan wel bij waarvoor de donatie bestemd is. Zo zijn er "het schelpenvrouwtje". De oude dame die zo trouw het vuilnis doorzoekt aan het eind van het zandpad waar we logeren. En tussendoor probeert ze schelpen te verkopen. De prijs is altijd "up to you". En nee, ik neem de schelpen niet mee naar Nederland hoor.

Een paar jaar terug heb ik een brug mogen laten bouwen dankzij een paar Nederlandse sponsors. Ik denk dat deze brug nog wel staat maar wellicht dat er ergens anders ook iets dergelijks gebouwd moet worden. Hiervoor zijn donaties ook welkom. Vermeld in dat geval "bouwproject" Kleding en schoenen voor de kinderen die geen sponsor hebben van de stichting scholingsproject Bali zijn ook een doelgroep. http://www.scholingsprojectbali.nl/ voor meer info en als je sponsor wilt worden.

Ik beloof in elk geval van iedere donatie een foto te maken zodat het bewijs geleverd kan worden van de bestemming. Een euro is op dit moment Irp 17.057 waard. Ter vergelijk: een kop koffie met gebakken banaan (5 stuks) kost 10.000 Irp. Mag ik iemand blij maken met een maaltijd? De kosten zijn per warme maaltijd maximaal 25.000. Iedere euro is dus meer dan welkom.

Voor nu, voor iedereen veel liefs en voor degenen die het op prijs stellen

een dikke kusssss

Alita

1. Guust:
    26 maart 2018
    Ja lieve mensen, het is nu toch echt wel de laatste keer. Het land is heel mooi maar de vliegreis staat me tegen. In iedergeval weer even wat warmte oppikken voor dat oude lichaam is wel nodig want hier in dit kikker landje weet je het maar nooit wanneer de zon schijnt.
  2. Jaxqueline:
    26 maart 2018
    Snap ik Guust, dat weerhoud mij ook om te gaan. Geniet maar weer van het lekkere weer.
  3. Tjeer:
    26 maart 2018
    Mooie plannen weer! Wij zien elkaar het komende weekend in iedergeval!
  4. Els:
    26 maart 2018
    Wat een heerlijk vooruitzicht weer.
    Weet dat jullie daar weer enorm zullen genieten, en kijk dan weer uit naar jullie reisverslagen.
    Groetjes v ons en veel plezier. Johan en Els.
  5. Hennie Herfst:
    26 maart 2018
    Hoi lieverds. Genieten vooral he. Wij komen in Lovina op zondag 29 april of maandag de 30e. DN zijn jullie er toch ook nog? Hans en mijn kleinzoon gaan 4 mei teeug en ik 14 mei. Hele goeie reis en alvast de groetjes daar.
  6. Wendy:
    27 maart 2018
    Alita & Guus
    Wens jullie een hele fijne vakantie!
    Veel plezier & succes met je "nieuwe" & lopende projectjes Alita
    Kijk uit naar de mooie verhalen en hoe t met je familie en vrienden gaat in Lovina :-)
  7. Yvonne Houps:
    18 april 2018
    Hoi Lieverd,

Ik wens jullie weer een fijn een fijne tijd in Lovina en een goede vlucht.