Toch met KLM

19 augustus 2011

Schoondijke, 19 augustus 2011
Ik probeerde zojuist alvast in te checken voor mijn vlucht van zondag 12.00 uur. E-ticket erbij en? Ik kom tot de ontdekking dat ik met KLM vlieg tot Kuala Lumpur en niet met Malaysia Airlines zoals ik aldoor dacht. Dat betekent dat ik niet 48 uur tevoren kan inchecken maar pas 30 uur tevoren. Lang leve de KLM. Praktisch gezien is het dus morgenochtend om 06.00 uur achter de computer kruipen om te proberen voor de 12 uur en 5 minuten tot Kuala Lumpur een plekje aan het raampje te bemachtigen. Een plekje dat me ervan verzekert dat ik niet bij een wildvreemde op de schouder in slaap hoef te vallen.

Het was ook wel te verwachten dat er zaken zijn die aan mijn aandacht zijn ontsnapt de laatste weken. Studeren, examens doen, Marjolein (mijn Bali vriendinnetje) die op dit moment afscheid van haar leven neemt en niet mee gaat naar het huwelijk van Adek. Hoeveel stresspunten kan een gemiddeld mens aan in een paar maanden? Mijn virtuele rugzak zit meer dan vol en is niet meer te tillen. Ik heb besloten mijn echte rugzak zo licht te houden als maar denkbaar is. Zelfs mijn wandelschoenen en een reuze badlaken passen er met gemak in.

Vanavond nog even Guust met de tondeuse bewerken, frietjes eten en dan in bad. Haar wassen, benen scheren en lekker met een muziekje ontspannen tot het water koud wordt. Morgen richting Schiphol en dan zondag ontbijten bij "mijn" plekje op de luchthaven met een laatste croissantje en een grote Nederlandse koffie.

1. Riet Heerspink:
    19 augustus 2011
    Hoi lieverd.
    Ja ja eindelijk is het dan weer zover. Ik dacht dat je pas begin september
    weg zou gaan. We hadden nog even langs willen komen, maar we zien elkaar wel als je weer terug bent. Dus de trouw van Adek gaat toch door. Ik ben benieuwd hoe dat allemaal zal gaan. Ik ben wel wat jaloers hoor, maar ik hoef niets te dragen voor je. De rugzak is licht. Gerard begint nu op te knappen van zijn knieoperatie, maar vandaag 7 weken is wel genoeg geweest. Nu Alita we wensen je een fijne vakantie toe. En natuurlijk kijken we weer uit naar de Balikrant.

Veel liefs en knuffels van ons.
    Gerard en Riet xxxxxx
  2. Guust:
    21 augustus 2011
    Hoi mop,
    Zo, het begin van de vakantie is er. Helaas geen leuk begin met het overlijden van Marjolein maar ik hoop dat je je er een beetje overheen kunt zetten en a.s. vrijdag een ceremonie kunt houden op Bali zodat je een hoofdstuk kunt afsluiten.
    Ik ga je reis goed bijhouden dus schrijf maar veel over je belevenissen daar. Er zijn een heleboel dingen plaatsen en mensen die ik ook ken dus dat is wel fijn.
    Maak je hoofd maar leeg en een hele fijne vakantie! Een big hug van mij en natuurlijk een (zand)poot van Iris
  3. Yvonne Houps:
    22 augustus 2011
    Lieve Alita,

Zojuist je Balinummer via SMS ontvangen. Zeker zal ik je een keer bellen maar je begrijpt dat i.v.m. de drukke dagen die ons te wachten staan, dit nit direct zal lukken. Vanmiddag nog een telefoontje van Mira ontvangen. Zij had nl. een sarong meegegeven aan een vriend van Camille die afgelopen vrijdag uit Bali is teruggekeerd. Zoals ik begrepen heb komt Paul; morgenochtend aan.
    We zijn even voor 2 dagen teruggekeerd naar Oegstgeest. Het is uiteraard de week voor het overlijden van Marjolein en ook tot vandaag vreselijk druk geweest. Daarna de 2 pubers die ook niet altijd zijn zoals ik zou willen dus we zijn even aan rust toe. Woensdag gaan we weer terug naar B en dan zien we wel wanneer we weer terug kunnen komen. Ik hoop mdat ik er niet te lang hoef te blijven. Doe de bekenden van mij de groeten en vertel dat Marjolein rustig is ingeslapen.
    Jou wens ik een fijne tijd in Bali.
    Liefs Yvonne.