een dagje padang bai

22 augustus 2012 - Lovina, Indonesië

Hallo lieve allemaal,

Zo, dat waren een pittige vierentwintig uur zeg. Maar ik zal bij het begin beginnen. Wel zo handig. Eergisteren zat ik op het strand te kletsen over mijn voornemen om ook nog even naar Padang Bai te gaan. Even een drankje doen bij Koming, van Sunshine Bar. Het schijnt een leuke gast te zijn die Eva en Wendy tijdens hun reisje in maart hebben leren kennen. Maar ja, dan doet zich het probleem vervoer gelijk voor. Heen is niet zo moeilijk, shuttle bus en dat voor IRP 120.000. Ongeveer een tientje. Je zit daarvoor wel een uur of vier in de bus. Maar terug zou moeilijker worden. De bus die heengaat maakt een rondje over Bali en rijdt dus niet terug naar Lovina. Je bent dan gedwongen om het rondje Bali af te maken en dat duurt echt uren langer. Nog afgezien van de prijs die je dan moet betalen. Nu ben ik niet voor een gat te vangen, dat weten jullie dus ben ik maar in onderhandeling gegaan. Het bleek dat er een chauffeur toch die kant uitging met twee backpackers uit Duitsland en ik kon er nog wel bij in de auto. Zelfde prijs als met de bus. Mooi, deel 1 was opgelost. Nu nog terug naar Lovina. Ja, en dan is het mooi dat ze je hier al wat langer kennen. En het toch wel bijzonder vinden dat ik steeds terug kom, een heleboel varkens koop, de school steun, een kleindochter heb geadopteerd.... kortom. Er zou wel wat geregeld worden. Eind van het liedje was dat ik gisterochtend om acht uur ben opgehaald voor de rit naar Padang Bai en vanmorgen om half vier op moest staan omdat ik dan door dezelfde chauffeur weer naar Lovina gebracht zou worden. En tussendoor gezellig met de Duitse backpackers heb zitten kletsen, heel veel gelachen, tot spierpijn in mijn wangen. Bij Koming alle drankjes die Eva ook dronk heb moeten proberen (in een behoorlijk rap tempo). Toen in aan het eind van de avond (nacht) om de rekening vroeg hoefde ik niets te betalen. Mocht zelfs niets betalen. Ik heb het gebrek aan slaap vanmorgen op het strand maar ingehaald. Wat een dag was dat zeg. Grap van de dag. Iedereen die een banaan aan de bovenkant opent is geen aap. Probeer het maar eens. We zijn toch echt dommer dan apen. Een banaan open je aan de onderkant. Twee keer van beide kanten in knijpen en dan is de schil er zo af. Net als aapjes eten we hier voortaan banaantjes.

De laptop is inmiddels in nieuwe handen overgegaan en de nieuwe eigenaar is zo gelukkig dat hij er stil van werd. Zoveel luxe voor een dertienjarige. Geweldig.

Biggen heb ik nog niet gekocht want ik heb nog geen biggendonaties binnengekregen. Wel heb ik het huwelijk een paar van de vorige biggen bekostigd. Als er een mannetje langs moet komen kost dat ook gauw zo'n IRD 100.000. Maar ja, dan heb je ook wel een paar jongen een maand of drie later. Mocht iemand zich nog bedenken en er toch nog eentje willen hebben dan graag even een berichtje als er een bijdrage is overgemaakt. Rekeningnummer weten jullie nog? P3552921 ten name van Alita van der Aa onder vermelding van "biggen".

De pedo die ik gezien heb is inmiddels ook gevonden. Ik weet waar zijn huis woont :-) Het blijkt dat hij een jaar of vijf geleden in Bali is blijven hangen, John heet, en een jonge Balinese weduwe heeft gevonden waar hij mee is getrouwd. Zij had al een dochtertje en dat was dus het meisje met wie hij hand in hand liep. Blijft moeilijk om naar te kijken hoor. De FBI van Anthony hoeft gelukkig niet in actie te komen.

Yvonne: ik houd vandaag of morgen even een vergadering met de staff van Rumah Lotus. Daarna zal ik je de resultaten wel prive even mailen. De rand van het zwembad moet inderdaad gerestaureerd en ook het water zal er een keer uit moeten om de bodem een keer goed schoon te maken. Ik ga kijken of ik dat van de week nog kan organiseren.

Jim: leuk dat je me nu ook volgt op deze site. Heb je de foto's van de biggen ook al bekeken?

Anita: jouw big is zeug geworden en heeft 6 baby,s gekregen. Ze maakt het prima!

En dan ga ik nu eindelijk maar eens naar mijn "huis". Nog even een paar boodschappen halen en dan ik het tijd voor een boek en een dutje.

Voor iedereen een dikke knuffel en voor degenen die het op prijs stellen... een dikke kussss.

Alita

Volgende keer weer een krant met foto,s (ben mijn snoertje nu vergeten)

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Gonny Elsjan:
    22 augustus 2012
    Groetjes uit Losser en ik geniet van je verhalen en de foto's, knuffel, Gonny
  2. Eva:
    22 augustus 2012
    Maakte me al bijna zorgen! Zoveel dagen zonder krant. Hahaha. Ben blij dat alles goed is gegaan. Hoop dat koming je niet te dronken heeft gevoerd, want ik dronk daar toch echt maar 1 drankje. (wel stuk of 6 van t zelfde, maar toch) heb je in p'bai ook nog andere bekenden kunnen weerzien?
    Heel veel plezier nog daar mama. Geniet van t 'thuis' zijn!
    Love you.
  3. Els:
    22 augustus 2012
    Hoi Alita, weer geweldig om zoveel verhalen over Bali , en je reis te lezen, je amuseert je weer prima, en geniet van alles en iedereen om je heen, en natuurlijk van je kleindochtertje, heelijk he !
    OOk hier mogen we niet klagen , we hebben heerlijke warme dagen gehad, en er ook van genoten aan de Zeeuwse kust !
    Lieve groetjes van ons en geniet er nog even van, Kus.
  4. Jim:
    22 augustus 2012
    Met zekere heimwee lees ik je berichten en mis ik de kinderen die me trots en spontaan een rondleiding gaven op hun school en de traktaties die ik bij hun thuis kreeg. Voor een groot feest straks wil ik je biggenadoptieproject promoten (eerst zelf doen natuurlijk), maar voor hoeveel kan ik "Big Jim" adopteren?
    Nu een pakketje voor Coba Baca, de bibliotheek, op de bus doen.
    Als je Kirsten ziet, de vrijwilligster/stagiair van de bieb kan je haar zeggen dat er een pakketje onderweg is. Zelf brengen zit er even niet in....
    Jaloerse groet, Jim