even in het kort

12 mei 2013 - Lovina, Indonesië

Hallo allemaal,

Even een kort bericht over een waanzinnige moederdag. Eerst met Adek en familie, drie volwassenen en zeven kinderen naar het zwembad. Bomvol met Balinese mensen die een vrije zondag vierden. Ik was als enige blanke, nou ja, beetje bruin toch wel, een bezienswaardigheid. Vooral omdat de kleine Alita als een ketting om mijn nek hing en om alles lachte. Springen in het water? Geen probleem. Dolfijntje spelen? Leuk, lachen. Samen na afloop douchen? Alles is leuk. En uit mijn handen rijst eten? Ook geweldig. Daarna snel naar huis want Erik, het sponsorzoontje van mijn schoonzoon Joost en mij zou komen. Zwemfeest zou nog even doorgaan. Maar de grootste verrassing voor zowel Erik als zijn moeder was toch wel Skypen met mijn broer, met Guust en als klap op de vuurpijl, met Joost en Maartje. Traantjes op de wangen. Het was al kwart voor negen toen ik eindelijk ging eten. Geen honger meer maar zonder eten naar bed is ook geen goed idee. Na het eten gestrand bij de pedicure die me om kwart voor elf op de brommer thuis heeft gebracht. De paarse nagellak was uitgezocht door Michael. Een leuke australier die hier een riante verhuurvilla heeft. En "mijn" voormalige kokkin Mira nu in dienst heeft. Morgen nog een drukke dag voor de boeg. De school van Ayu betalen, nog twee sponsorkinderen zoeken voor het scholingsproject, het dorpje in de bergen bezoeken waar de jongen woont die niet naar school kan omdat de bus te duur is en naar de naaister om een ontwerp te maken voor de te borduren handdoeken. Dinsdag nog naar de markt voor kruiden en cadeautjes halen voor in mijn lege koffer en het laatste diner doen we bij Cobra en zijn vrouw. Woensdag naar Padangbai....Cocktails drinken voordat ik donderdag

1. Hennie Herfst:
    13 mei 2013
    Ohhhh, heerlijk he in dat koude bad. Wij gaan er ook altijd graag naar toe met Putra en het gezin. De zee ernaast maar de bron is mooier en fijner en dan al die heerlijke kraampjes he. Je beurs opentrekken want ze lusten van alles, hi, hi. Wat moet dat geweldig zijn geweest om te skypen zeg voor Erik en zijn moedertje. Wat lief zeg. Oh meisje, het zit er weer bijna op en dan is wachten tot november wel weer lang he. Heel veel liefs ook aan Cobra en zijn vrouw he. Kussie voor allemaal.