Ik heb geen idee
1 mei 2025 - Lovina, Indonesië
Hallo lieve allemaal,
Gisteren ben ik verhuisd van Suma naar Villa Jaya. Maar een kilometer of 5 verderop. En de hele wereld is anders. Ngurah en Romi haalden me op om 10 uur. Voor een week verblijf in Suma moest ik 5 miljoen en een beetje afrekenen. Dat was inclusief ontbijt, twee keer per dag cappuccino, een keer fish and chips, op een bord, niet in een krant. Een paar keer avocado shrimp salad. Met een dressing om nooit te vergeten. Dus omgerekend ongeveer 270 euro. De eigenaresse zegt me dat ik altijd welkom ben als ik wil komen ontbijten. Gratis. Zo voelt familie.
Bij Villa Jaya is mijn kamer klaar en koel. Ook al heb ik er echt geen zin in pak ik mijn koffer uit. Een ritje naar het strand om te lunchen. Heerlijke gesprekken die nergens over gaan. Ik zit bij de vrouwen die offertjes maken en besluit maar geen hulp aan te bieden. Dit niveau van handarbeid haal ik niet. Na een glas lemon juice, double lemon, geen suiker bij Apple stap ik weer op de motor en rijd terug. Ayu maakt me mie goreng en ik zoek mijn kamer op. Het is half zeven als mijn ereader steeds uit mijn handen valt en mijn ogen dicht gaan. Dat wordt een lange nacht. Dat Kees me om middernacht per ongeluk belt is prima. Ik val met een glimlach opnieuw in slaap.
Om 6 uur wakker. Beetje laat. Ik loop, ja hoor, naar het strand en drink koffie. Het lijkt druk met motoren maar de gasten zijn allemaal op zee. Leuke gesprekken met de locals. Als Cening ook verschijnt weet ik dat terug lopen er niet in zit. Rond 9 uur terug voor het ontbijt. Beetje zwemmen en lezen. Brigitta komt gezellig kletsen. Ze is met Romi meegekomen. Voelt als vanouds. Lunch en zwemmen. Alsof het gisteren was.
We besluiten aanstaande maandag nog een dolfijnen trip te maken. Mits.... er een boot beschikbaar is. Alles kan nog wijzigen. Net als altijd. Voel me prima en diep van binnen beetje verdrietig. Ik hoor en zie weinig, eigenlijk niets, van Adek. Ook niet van Suci. Oude liefde roest dus toch.
Voor nu voor iedereen een dikke knuffel en voor degenen die het op prijs stellen een dikke KUSSSS
Alita

Wat triest dat je niets hoort van Adek en Succi. Je hebt daar genoeg andere lieve mensen om je heen.