Zonder kater

2 oktober 2014 - Lovina Beach, Indonesië

Goedemorgen lieve allemaal,
Zonder kater, maar wel met de hotelhond die me vanmorgen naar het strand begeleidde voor mijn ochtendkoffie en zoete kleefrijst (geen idee hoe het heet maar het is wel lekker). Even bankhangen bij de locals die net als ik het mooiste moment van de dag gebruiken om over de zee uit te kijken, een goed gesprek niet uit de weg gaan, en vooral genieten dat iedereen vanmorgen weer gezond en wel aanwezig is. Na een kwartiertje bankhangen verschijnt ook Maartje, gekleed om te gaan hardlopen of aan yoga te gaan doen. Het wordt een klein stukje hardlopen. De mannen zijn bijna aan het kwijlen van zoveel moois op hun strand. Als ik dan ook nog vertel dat ze aan kickboksen doet en dat ze wel op gepaste afstand moeten blijven (hihi, moeders hè) is de bewondering te voelen. Het feest gisteren ligt nog vers in mijn geheugen. Suci heeft een complete rijsttafel weten te maken voor een man of twintig (misschien wel 30 want er is heel veel over), we hebben genoten van twee gitaristen, een djembé speler en Isabel die met een vriendinnetje ook nog kwam. En zij zingt als een engeltje dus dat was perfect. Er hangen vlaggetjes in de bomen om de feestlocatie te markeren. Echt een feest om nooit te vergeten. De arak-lemon-honey is heerlijk, gevolgd door wodka en iets waarmee gemixed werd en een aantal halve liters bier. Om negen uur haken de eerste feestgangers af en ik lig uiteindelijk om half elf in bed. Een fantastische verjaardag is voorbij. Zestig is niet zo erg als je het zo mag inluiden. Dat ik al behoorlijk Balinees aan het worden ben blijkt ook uit het uitblijven van jetlag. Maartje, Joost en ook Guust voelen die wel maar vanaf het moment dat ik geland ben is mijn tijdklok al op de juiste tijd. Nergens last van en overal plezier om. Guust heeft foto's gemaakt dus ik probeer later nog even een fotobijlage te maken van deze krant. Het is nu half twee, alle tijd nog dus. Jam karet.... tijd is elastiek. Mijn elastiek :-)
Voor iedereen een dikke knuffel en voor degenen die het op prijs stellen.... een dikke KUSSS, Alita

1. Hennie Herfst:
    2 oktober 2014
    Kussie terug en liefs ook aan Guust en Maartje en Joost.
    Heerlijk he om zo je verjaardag te vieren. Leuk dat ook Isabel nog is langs gekomen en heeft gezongen. Geniet er van. Ik zit met een flinke keelontsteking thuis. Lekker bed houden dus.
  2. Els Louweret:
    2 oktober 2014
    Leuk weer te horen dat t allemaal zo zo prachtig verloopt daar in t mooie Bali, en je nageniet van je verjaardag.
    Net Joost nog even via Skype gesproken, en Anie gezien, zo leuk, ook de kleine Erik is nu wel erg groot geworden hoor !
    geniet er nog even van samen met Joost en Maartje.
    Kus voor allen, groetjes Els
  3. Jan Tolsma:
    2 oktober 2014
    Alita, mijn collega vraagt welk hotel je hebt en of deze goed is. Hij wil in december daarheen. Is het Lovina Beach hotel?
  4. Wendy:
    3 oktober 2014
    Toppie! Zo moet t zijn & blijven ;-)