Met een kikker onder de douche en meer

27 april 2013 - Lovina, Indonesië

Hallo lieve allemaal,

Voor me staat een leeg ontbijtbord. De eerste dag ben ik begonnen met luxe. Gebakken eieren met toast. Bali koffie, van die dikke prut met kokend water waar je lepel van vervormd, een fruitsalade (nog niet op) en verse jus (ook nog niet op). Ik ben de enige toerist bij Astina. Rustgevende gamalan muziek op de achtergrond.

De reis begon met een kleine aanvaring met Malaysia Airlines. Ik had ze gebeld met de vraag of ik zes kleine glas-in-lood ramen als bijzondere bagage mocht inchecken. Geen probleem, zeiden ze. Ja, als je een compleet intrumentarium van een klein kamerorkest mag meenemen moeten een paar ramen toch ook kunnen? Totdat je aan de desk staat. Om een lang verhaal kort te maken: de eerste zestig euro zijn eraan opgegaan. Maar ze zijn wel heel aangekomen. Adek en zijn gezinnetje stonden me bij aankomst al op te wachten. We moesten wel even zoeken om elkaar te vinden maar gelukkig deed het simkaartje van Yvonne het nog! We konden dus gelijk bellen. Mijn Bali nummer is 006281353359762.

De rit naar Lovina ging voorspoedig en om zes uur `s avonds was ik thuis. Wel heel moe en vies van de reis. Douchen eten en naar bed dus. Waar de herrie van vannacht vandaan kwam ontdekte ik vanmorgen. Er woon een grote kikker in mijn badkamer. Ik heb hem vriendelijk doch dringend verzocht een andere slaapplaats te zoeken. Anders stuur ik Tiger, de huiskat, op hem af. Die had nog niet gegeten dus....

@ Robert: De muur met hek vordert goed. Twee mannen metselen zich verloren en voor zover mijn timmervrouw oog kan zien staat alles recht.

@ Jim: Dirk staat in bestelling ! Dank je wel voor je steun.

@ Yvonne: foto`s zijn afgeleverd. Ze waren heel blij en jullie krijgen de groeten.

De fruitsalade is inmiddels ook op. Ik ga zo maar eens kijken of mijn  strandvrienden er al zijn en dan terug naar huis. Telefoon opladen met de nieuwe gekochte oplader. De mijne  ben ik kwijt en tussen alle meegebrachte telefoonspullen zat geen passende. Kosten Irp 25.000. Ik kom berooid terug!

Voor nu weer genoeg krantje. Iedereen een dikke knuffel en..... voor degenen die het op prijs stellen... een dikke kusssss.

Alita

1. Hennie Herfst:
    Hoi Mamalita,
    Ohhhhhh, whow, je zit er weer. Nou dat wordt dus weer heerlijk een paar weekjes genieten van de verhalen. Het lijkt wel of je er nooit ben weggeweest. Is Putra trouwens ook nog aan het werk in Rumah Lotus??? Ik ben benieuwd. Vrouwke, genieten, geniete, genieten ennuh....niet onze 29 en 30 april vergeten he. Kussie, kussie
  2. Caro:
    27 april 2013
    Hoi hoi, fijn te horen dat je heel bent aangekomen en met een heerlijk ontbijtje voor je neus. Dat is wel wat anders dan die worteltjes *grin*. Dank je wel voor je lieve e-mail van woensdag.
  3. Yvonne Houps:
    Hoi lieffie,

Je zit dus weer lekker in je geliefde Lovina en Rumah Lotus. Lekker even uitrusten van de reis en genieten van de kleine Alita. Goed dat mijn telefoonkaartje het nog deed. Ook prettig te lezen dat ze al bezig zijn aan de muur en dat deze vordert. Ik wacht weer met spanning op je volgende verhaal en dat met die ramen komt goed. Ik zal je een sms sturen voor je rekeningnummer.
    Dikke kus