wat nagekomen gedachten

13 januari 2016 - Jeju, Zuid-Korea

Hi lieve allemaal,

Als ik dan 's nachts eens even niet kan slapen komen er allerlei gedachten in me op die ik dan 's morgens natuurlijk wel weer vergeten ben. Op een paar na en die wil ik dan nu even met jullie delen.

Op de foto's van de markt die ik gisteren heb bezocht is op FB gereageerd en daar valt nog wel iets over uit te leggen. Ze hebben hier op het eiland de zogenaamde 5-day markets. Hetgeen zoveel betekent als dat er om de vijf dagen een markt gehouden wordt. Hier in de hoofdstad is dat ook zo. De markt wordt elke vijfde dag helemaal opgetuigd om dan de tussenliggende dagen in andere plaatsen gehouden te worden. Op deze manier is er steeds voor de marktlui voldoende te verdienen en komen er ook veel bezoekers uit de betreffende regio. Nog los van de verdwaalde toerist zoals ik natuurlijk.

Ik heb me vanmorgen verdiept in de highlights die hier op het eiland zijn en ik heb ze volgens mij allemaal wel bezocht. Op het park Loveland na dan. Dat moet ik toch ook gezien hebben want dat is een soort stenen Kama Sutra beelden park. Terwijl ze hier toch redelijk preuts zijn. Het park bestaat nog niet zolang dus die preutsheid zal ook wel gaan verdwijnen. Het ligt niet al te ver van de hoofdstad waar ook een paar musea zijn waar Justina een niet al te hoge pet van opheeft. Ik ga straks een bus zoeken en proberen te verdwalen in de stad. Om dan een taxi te vinden die me naar Loveland wil brengen. Ik vind het een super uitdaging en ben best wel een beetje zenuwachtig. Maar ja, verdwalen op een eiland gaat niet als je geld hebt toch?

Dan is het morgen donderdag en maak ik er een wandeldag van. Als het weer meezit want het is zo koud hier. De sneeuwgrens op de vulkaan zie je naar beneden komen. Om ook de laatste dagen nog iets nieuws te zien ga ik proberen mijn binnenlandse vlucht te vervroegen zodat ik nog een paar dagen in Seoul kan zijn. Het is wel een heel andere vakantie als alle andere en ik slaap ook veel meer dan ik normaal doe. Zou het komen door de temperatuur of door alle indrukken?

Voor nu voor iedereen een dikke knuffel en voor degenen die het op prijs stellen: een dikke kusssss

Alita

1. Jan Tolsma:
    13 januari 2016
    Je bent toch een avontuurlijke vrouw hé. ...... leuk om alles te lezen hoor.
  2. Hennie Herfst:
    13 januari 2016
    Wat een heerlijk verhaal weer.
  3. Els:
    13 januari 2016
    Heerlijk weer te lezen dat je zo geniet!