Spaghetti bij Rumah Lotus

30 november 2013 - Lovina, Indonesië

Hallo lieve allemaal,

Gisteren was het dan dus spaghetti avond bij Rumah Lotus en ik was de kok! Moest zelf ook de boodschappen doen dus 's morgens even met Adek op de motor naar Singaradja. Het is dan wel geen Albert Heijn XL maar de belangrijkste dingen zijn er toch wel te koop. Zelfs gehakt! Ook gelijk maar alvast wat kruiden meegenomen voor thuis. @ Said: ik heb de nootmuskaat al binnen hoor.

's Middags heeft Paskal me geholpen met de uien en de champignons te snijden terwijl we moesten wachten tot de meneer met de schotelantenne zou komen. @ Yvonne: ik heb nog twee pannen laten aanschaffen want de pannen die er nog over waren hadden nog net geen gaatjes in de bodem. Ook nog zes limonadeglazen laten halen. Ik drink toch liever uit glas dan uit plastic bekers ;-)

Uurtje later dan afgesproken kwam die meneer voorrijden maar, het is allemaal gelukt. We konden "De wereld draait door" kijken op BVN. Niet echt mijn keuze maar de gasten die er nu twee maanden gaan logeren wilden dit graag en het werkt allemaal. Eind van de avond hadden we toch wel vijf minuten tv gekeken. Het was in de keuken veel te gezellig. Over van alles gekletst, familieopstellingen uit de coaching gedaan en levenslijn (ook uit de coaching) gelopen. En tussendoor heel veel gelachen met Marleen en Steffie. Steffie is door Marleen opgeduikeld terwijl zo op zoek was naar een budget hotel. En ze paste prima in ons gezelschap. Deze dappere dodo gaat maar liefst een jaar alleen op reis. En ze is nu in week twee...

Vandaag ben ik met Adek op varkensspeurtocht gegaan. Rond een uur of 1 op pad en het was bloedheet. Zelfs op de motor. We hebben twee van de sponsorvarkens bezocht. Degenen die het verst weg wonen. De ene had bij de eerste zwangerschap 12 kleintjes gekregen waarvan er nu nog 9 in leven zijn. Ze zijn een maand oud en doen het echt heel goed. Het andere sponsorvarken is net gedekt en twee weken zwanger. Ook die wordt heel goed verzorgd. Misschien zelfs wel beter dan de mensen voor zichzelf zorgen.  Eind van de middag, na de nodige pauzemomenten met hier een hapje en daar een drankje terug in Lovina.

Ik lig aardig goed op schema deze keer met alle klusjes die gedaan moeten worden. Morgen is het geloof ik zondag dus dan hoef ik niet bij de school aan te kloppen. Heb nog wat sponsorspullen uit te delen maar die moeten dan maar tot maandag wachten. Zou ik dan toch nog op het strand uitkomen en daar kunnen dromen onder een mooie boom? Met een goed boek?

Voor nu allemaal een dikke knuffel en voor degenen die het op prijs stellen.... een dikke kusssss

Alita

1. Guust:
    30 november 2013
    Een goed boek is prima maar NIET onder een kokosnotenboom he
  2. Eva:
    30 november 2013
    Waaa wat een heerlijkheid! Geniet van je dagje 'rust' die waarschijnlijk toch wel weer gevuld zal worden met bezoekjes en gezelligheden. Hou van je!

En blijf bij die kokosnoot bomen weg inderdaad!
  3. Hennie Herfst:
    30 november 2013
    Oh lieverd. Wat klinkt dat weer allemaal geweldig zeg. Het is goed rusten nu he en doe dat ook. Even een momentje voor jezelf. Superwijf ben je. Dikke knuffel.