tandenstokers

26 augustus 2012 - Lovina, Indonesië

Hallo lieve allemaal!

Speciaal een stukje voor mijn tandarts in Nederland die me er steeds weer op wijst dat ik toch echt tandenstokers moet gebruiken om mijn gebit gezond te houden. Ik weet het meneer tandarts Balk, ik houd me in Nederland niet zo goed aan deze regel. Dat is dan ook vast de reden dat ik ieder halfjaar weer met de bibbers in de stoel lig. Maar nu, hier in Bali, geen zorgen! Van de goedkoopste warung tot het duurste restaurant: overal vind je tandenstokers op de tafel. En mochten ze er een keer niet staan? Je mag gerust een beetje beledigd kijken en er om vragen want het hoort gewoon naast het zout, de peper, de sambal en de sojasaus te staan. Dus tandarts Balk, als u wilt dat ik niet meer in de stoel lig te bibberen... sponsor me dan voor een langdurig verblijf op Bali! Okay, gisteren ben ik een beetje de fout in gegaan. Ik had namelijk een spaghetti diner georganiseerd in Rumah Lotus. Een paar Balinese vrienden en ook Tjeerd van het schoolproject kwamen eten, drinken en van het zwembad gebruik maken. Nou ja, alleen Adek en zijn vrouw met de kleine Alita hebben van het zwembad gebruik gemaakt. Eerst met Adek op de brommer naar de ABD supermarkt in Singaradja geweest. Dat is namelijk de enige plek waar ze zowel gehakt als parmezaanse kaas verkopen. De rest is ook wel in andere supermarkten te koop. Dat je dan op de terugweg met een kilo of vijf extra op de brommer zit, en een watermeloen van ook een kilo of vijf in een rugzakje van Delta op je rug moet meenemen was iets moeilijker. En het diner was geslaagd, heel geslaagd. Bij de franse bakker op de hoek had ik ook nog stokbrood gehaald en augurkjes en als toetje yoghurt met bosbessen. Hoe westers kun je het maken nietwaar? Iedereen was vol lof over mijn kookkunsten. Deze keer kon ik de spaghetti ook afgieten zonder brandwonden op te lopen want het vergiet dat ik de vorige keer gekocht had stond er nog en was nog heel. Helaas tandarts Balk, ik was dus wel vergeten om tandenstokers te kopen. Vergeeft u me voor deze keer alstublieft. Ik maak het straks bij de lunch in de warung weer goed.

Het is op het ogenblik weer heel erg warm dus ik ga maar even relaxen onder de bomen op het strand. Misschien trakteer ik mezelf wel weer op een massage... even de hoeveelheid geld nakijken. Ik wens jullie in elk geval allemaal een fijne zonnige zondag en ik hoop dat jullie weer van mijn krantje hebben genoten. Reacties zie ik graag tegemoet en als er nog dingen zijn die jullie speciale interesse hebben: meld het me en ik ga voor jullie op zoek.

Voor iedereen een dikke knuffel en voor degenen die het op prijs stellen... een dikke kusssss

Alita

@ Anita : van harte gefeliciteerd met je huwelijk. Zo te zien op de foto's hebben jullie een super dag gehad. Was Patrick erg geschokt dat je toch in het wit was?

1. Hennie Herfst:
    26 augustus 2012
    Ha, ha, tandarts BAlk. Is dat echt of een verzonnen naam n.a.v. Stokjes????? Was dus wer echt genieten in om te lezen. Knuf voor allemaal
  2. Collega's:
    26 augustus 2012
    Zijn eerste reactie was "rattebak" maar hij vond het wel heel mooi en zo Anita. We hebben idd een superdag gehad. Dikke kus