Een trein met internetverbinding

30 april 2014 - Schiphol, Nederland

Hallo lieve allemaal,

In de trein met internetverbinding, laptop op schoot, en een vreemd landschap in mist gehuld dat aan me voorbij trekt. Het voelt vertrouwd om terug te zijn. Het was een heel erg goede reis. Weer gevuld met verrassende ontmoetingen. Een jongeman uit Toulouse zat de hele weg naast me en we hebben heerlijke gesprekken gevoerd. Hij had gelukkig niet de omvang van de Ier die de vorige keer naast me zat en ondanks dat hij de engelse taal niet zo heel erg machtig was konden we goed met elkaar praten. Over zijn liefdesverdriet, zijn eerste keer alleen reizen en het fantastische Bali dat hij voor de eerste keer heeft mogen voelen. Terwijl ik lig te slapen heeft hij mijn portret getekend. Als betaling voor de gratis coachingssessie. :-)

Ik denk terug aan een reis die van het begin tot het eind gevuld was met mooie ontmoetingen, mooie ervaringen en mooie mensen. Gisteren zat ik nog op het strand in Legian. Biertje erbij en uitzicht op een branding die uitnodigde om te gaan surfen. Niet dat ik daar de skills voor heb hoor. Ik heb al heel veel gekke dingen gedaan maar dat surfen laat ik maar over aan de mensen zoals Wendy en Peter die op de Molukken bij ons waren en die aan kite-surfen doen. Toto, de barman van het strand waar we zaten, beloofde me goed voor Hans en Henk te blijven zorgen. Hij wilde wel voor gids spelen en Hans en Henk nog meer van Bali laten zien. Ze "moeten" in elk geval naar Ubud, naar Tirta Empul, de Ulu Watu tempel en nog heel veel, heel erg veel meer.... Hennie is blij weer terug naar huis te kunnen gaan. Haar wandeltempo neemt voor vertrek al weer Nederlandse vormen aan. Wat bij mij natuurlijk zorgt voor de tegenhanger... door blijven slenteren!

Ik hoop dat ik jullie een beetje mee heb kunnen nemen op mijn reis en dat jullie mijn verhalen hebben kunnen waarderen. Zodra ik thuis even in de gelegenheid ben volgt nog een foto-bijlage van de krant en daarna wordt het wachten op de volgende reis.

Een voorlopig laatste dikke knuffel en voor degenen die het op prijs stellen.... een dikke kusssss,

Alita

1. Yvonne Houps:
    30 april 2014
    Lieffie ik heb weer genoten van je verhalen en vind het jammer dat daar voorlopig weer even een einde aan is gekomen. Er komen er beslist meer want jou kennende zal het niet al te lang duren voor je weer naar ons heerlijke en lieflijke Bali ga.
    Ik zie je foto's met spanning tegemoet.
  2. Matty:
    30 april 2014
    Ik heb genoten van je verhalen, nu wachten op de foto's.
    Het zal tegenvallen voor je, terug in het koude kikkerlandje !
  3. Hennie Herfst:
    30 april 2014
    Het was weer een feestje Alita maar uiteraard ben ik altijd weer blij als ik thuis bij mijn mannetje ben. Ik hoop dat je in Zeeland bent aangekomen en ook ik wacht met soanning op de foto's.
  4. Sigrid Uyleman:
    30 april 2014
    Wij hebben ook genoten van je verhalen en we zien elkaar in ieder geval in mei, Lieve groeten vanuit Groningen
  5. Wendy:
    30 april 2014
    Fijn om je reisverhalen te lezen :-)
    En wat is de kleine Alita al mooi meisje geworden 1 jaar weeral !
    mmm met een smakelijk taartje jammie
    zal weer even wennen zijn terug te zijn in Schoondijke maar je hebt mooie herinneringen om aan terug te denken Knuf Wen tot gauw x
  6. Gonny Elsjan:
    1 mei 2014
    ook hier genoten van je verhalen het was een feest om te lezen ben erg benieuwd naar de foto's lieve groetjes en een knuffel