Zwarte hond

11 april 2024 - Amed, Indonesië

Hallo lieve allemaal,

Een zwarte hond heeft een geneeskrachtige lever leerden we onderweg van onze chauffeur. Je kunt het maar één keer gebruiken. Ja, zo slim zijn we ook wel. Gewoon niet ziek worden dan maar.

Een lange rit van het vliegveld naar Amed. Het is een prachtige plek aan het strand. Echt goed om hier te "landen". Vandaag is Maartje duiken bij Tulamben. En hoe dat was hoor ik straks wel. Ik ben geparkeerd aan het zwembad. Net als ik bedenk dat ik toch echt even moet gaan shoppen voor een sarong komt er een verkoopster naar me toe. Met sarongs. Dat bespaart me een wandeling. Ik heb een gezellig gesprek en koop er twee. Als ik haar vertel dat ik de prijs prima vind en we het hoofdstuk afdingen kunnen overslaan krijg ik een armbandje naar keuze cadeau. Zo is Bali dan ook weer.

Gisteren een leuke ontmoeting met een Australische papa met dochtertje van 5. We babbelen even in het Nederlands. Zijn ouders komen uit Nederland. Het meisje heet Beatrix. Ik vertel haar dat onze vorige koningin zo heet. Ze glimlacht en zegt: "dat weet ik". Als ze even later met haar vader babbelt hoor ik haar zeggen dat ik magische gaven heb. Ze heeft me de naam van haar vader niet verteld en toch weet ik hoe hij heet. Vader kijkt verbaasd. "Jij heet papa", zegt ze. En dat wist ik op magische wijze.

Voor morgen zoeken we een bed of 2 in Uluwatu. Aanbevelingen zijn welkom.

Voor nu voor iedereen een dikke knuffel en, voor degenen die het op prijs stellen, een  dikke KUSSSS

Alita

Jouw reactie