de deurwaaarder op het strand en meer vreemde gewoontes

29 april 2015 - Schiphol, Nederland

Hallo lieve allemaal,

Ik heb weer een nieuw album met foto's toegevoegd. Nu niet gelijk allemaal gaan kijken maar wel eerst even verder lezen.

Gisteren hebben we Alita's 3e verjaardag gevierd. Het was weer één groot feest. Er was natuurlijk taart en er werd gezongen. Helaas heb ik daar geen foto's van omdat Mawel mijn geheugenkaartje nog had. Hij heeft de foto's van de crematie op cd gezet voor de familie van de overledene. Toen Mawel en Tanja, en daarmee mijn geheugenkaartje kwamen was de taart al op. Maar van de stapel cadeautjes is er natuurlijk wel een foto. Het mooiste cadeautje vond Alita toch wel de verjaardagskaart waar muziek uitkomt. Dat bestaat nog niet op Bali. Helpen jullie me herinneren dat ik er volgende keer wat meebreng naar hier? Er zijn zelfs kaartje waar je zelf een boodschap kunt inspreken weet ik dus daar komt wel een goede bestemming voor.

Raymond was de goochelaar van de avond, Ik weet het geheim van 1 van zijn 20 trucjes maar mag het niet verder vertellen dus dat doe ik dan ook niet ;-)

Wat ik vanmiddag op het strand meemaakte is ook wel het vermelden waard. Er stopte vlakbij het strand een auto met daarin drie mannen in uniform. Nou ja, ze waren gekleed in dezelfde blouse (ikat geweven) en hadden alledrie schoenen aan in plaats van slippers. Officials dus. Ze waren op zoek naar de man die op de hoek een warung heeft. Om die te vinden moesten ze een gammel bruggetje over, gemaakt van bamboe. Hierdoor kon ik niet volgen wat er te melden was maar Bagi, die er reuze toevallig, ook was vertaalde voor me. Lichaamstaal die voor hem heel duidelijk was. De eigenaar van de warung had 65 miljoen van de bank geleend. Altiid keurig op tijd afgelost inclusief de rente van 23%. Maar nu het zo stil is en er bijna geen toeristen zijn was hij twee termijnen achter. Ze kwamen het kentekenbewijs van zijn brommer innemen of hij moest in staat zijn om het restant van zijn schuld (5 miljoen) in één keer af te lossen. Het is dan wel heel moeilijk om een volwassen man die zo hard voor zijn gezin werkt met tranen in zijn ogen te zien. Ik heb maar geen foto gemaakt. Jullie zien het vast zo ook wel voor je.

Daarna ben ik de cd met foto's naar de weduwnaar wezen brengen van de vrouw bij wiens crematie ik was. Gelukkig was Putu, de neef van Adek, mee. Deze man sprak geen woord engels en had nog nooit een cd gezien. Putu heeft uitgelegd dat hij de cd aan zijn zoon kon geven (die een internetshop heeft) en dat hij dan de foto's kon bekijken. Weer een volwassen man met tranen in zijn ogen.

Bij de naastgelegen winkel zaten drie verkopers buiten met vuilniszakken. Alle spullen die over datum waren werden vernietigd. Nooit geweten dat shampoo over datum kan raken. En dat je daarmee drie vuilniszaken vol kunt krijgen. De flacons werden wel eerst leeg geknepen voordat ze in de zak gingen. Het rook er beduidend anders dan bij de crematie.

Okay, nu op naar de foto's. Veel plezier, een dikke knuffel en voor degenen die het op prijs stellen, een dikke kussss

Alita

PS Riet : de printjes worden morgen opgehaald. Ben benieuwd. Kosten rekenen we thuis wel af.

Jacqueline: ook jouw afdrukken komen eraan.

Yolanda W: morgen verhuist er een big met jouw naam van Permuteran naar Dencarik. Nogmaals dan voor je sponsor donatie.

allen: voor wie ook nog een afdruk op tuindoek (wel glanzend hoor) wil hebben kan een keuze maken uit de albums die geplaatst zijn. Als ik vrijdag de bestellingen heb kan ik ze zondag meenemen, Kosten zijn ongeveer 10 euro per stuk.

1. Monique:
    1 mei 2015
    Gefeliciteerd alsnog met de kleine Alita. Wat een woekerrente ... 23%... Dan moet je heel wat verdienen om het weer af te kunnen betalen... Is het nu rustiger dan anders? Wat ontroerend om te lezen dat je mensen al zo blij kunt maken met een CD met foto`s. Shampoo over datum??? Wat zonde dat het allemaal werd weg gegooid. Bedankt voor de leuke foto van Putri in je album. Nog veel plezier en groetjes van ons samen,

Alex en Monique
  2. Els Louweret:
    2 mei 2015
    Leuke foto's, bedankt hoor !
    Gezellig je nog even gesproken te hebben vanmiddag bij Guust, nog even in je geliefde Bali, geniet ervan, groetjes v ons.