Doden door noodweer in Bali

15 maart 2012 - Buleleng, Indonesië

Hoe bizar kan het zijn in Bali. Afgelopen dinsdag zijn eva, wendy en hennie vertrokken uit het noorden van Bali. Het weer was niet best. Eigenlijk al twee weken niet. Om kwart over tien s morgens gingen ze op pad voor een trip die normaal drie uur duurt. Het was een hele zware reis en adek, die ze wegbracht was pas om tien uur s avonds terug. Niet gerust. Niet gegeten onderweg. Een twaalf uur durende strijd tegen de elementen. Vanmorgen las ik in de krant dat er drie mensen zijn omgekomen bij landverschuivingen. Drie worden nog vermist. Twee van de vier wegen die van noord naar zuid gaan zijn onbegaanbaar. De goden zijn boos denk ik. Zal morgen maar een extra offertje brengen. Hopelijk merken ze dit extraatje op. Het zijn de dagen voor Nyepi, het nieuwjaar hier. Dat wordt gehouden op de 23e. De dag dat er geen brommer rijdt. Geen bus. Geen restaurant op toeristen zit te wachten. De dag van heel veel heiligheid. En dus veel offers. Maar mijn offertje zal geen geroosterd varken zijn. Morgen ga ik de sponsor biggen bezoeken. Ben benieuwd. En zaterdag met het sponsor kind, Erik, naar Singaradja. Kleren kopen. Wat groeit die jongen zeg. Ik zit dit verhaal te schrijven in mijn favoriete strandtent. De bamboe rolluiken zijn naar beneden gedaan want het stormt en regent alweer. Maar naar huis wil ik nog niet. Er valt nog zoveel te doen en te beleven. Dikke knuffel en voor de liefhebbers een kus! Alita.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Robbie:
    He lieve Alita,
    Jammer dat het weer zo klote is,hier is vandaag de lente aangebroken strakblauwe lucht .
    Vandaag over 2 weken zit ik in zeeland heb er erg veel zin in.
    Het gaat bovenverwachting goed met me, en sta weer lekker positief in het leven er gebeurd heel veel maar kan het erg goed bij mezelf houden geniet weer.
    wens je nog een fijne tijd op bali en doe iedereen de groeten vooral Putra.
    lieve groet Robbie.
  2. Matty:
    15 maart 2012
    Hey Alita, ik dacht dat je ook voor het mooie weer ging, maar hier is het echt lente hoor, net lekker een bakje zelfgemaakte snert (door jou) buiten zitten opeten !!
    Verder alles goed daar, hier is alles onder controle, en de puzzel bij pa is nog niet af hoor, ppffff wat een werk !
    Fijne tijd nog daar. Groetjes Matt
  3. Wendy:
    15 maart 2012
    Het komt zoals het moet komen en probeer daar de positieve dingen uit te halen. Hele dikke knuf terug voor jullie allen daar en cross my fingers dat alles weer in rustige staat mag komen Wie weet brengt je offertje toch de goden op deze gedachten!
  4. Yvonne Houps:
    15 maart 2012
    Hoi lieffie, wat vervelend dat het weer nu zo waardeloos is. Wij hebben maar geboft in de bijna 7 weken dat we er waren. Ben nog vergeten te zeggen dat ook het hek aan de voorkant een verfje moet hebben. Zitten aardig wat kale plekken op. Hoop dat de komende periode het weer toch nog beter wordt. Maak je nog een foto voor me van de afdakjes van de badkamers? Veel liefs en een dikke knuffel. Yvon
  5. Yvonne Houps:
    15 maart 2012
    Nog even een vraag: Kun je aan Pascal vragen hoe lang het rijden is vanaf Kalibukbuk naar Bali Barat national park. Een gast vraagt dit.
    Doei
    Yvon
  6. Alita:
    16 maart 2012
    Yvonne: van Kalibukbuk naar Bali Barat National Park is ongeveer twee uur rijden. Afhankelijk van het weer.
  7. Gré:
    17 maart 2012
    Hé Alita, wat jammer dat het weer nu niet meewerkt daar in Bali. Lees met plezier je belevenissen en hoop dat je toch nog wat kunt genieten van een zonnetje daar. Veel succes bij het bezoeken van de sponsor biggen en doe bij je offer een positieve gedachtengang van mij.

Groetjes je collega Gré