Oma gaat op reis.....

19 mei 2012 - Schoondijke, Nederland

Hallo lieve allemaal,

De reisgekte slaat, alweer, toe. Deze keer omdat ik op 8 augustus naar Bali reis om mijn "kleindochter" voor het eerst te gaan ontmoeten. Op 11 augustus is ze drie manen (iets meer dan drie maanden) oud en wordt de ceremonie gehouden waarbij ze haar naam krijgt en van de Goden wordt overgedragen aan de ouders. Ik kijk er zo naar uit. Haar naam weet ik al: Jurika Alita Partama!

Om haar een goede start in het leven te geven heb ik zelfs al een bankrekening voor de kleine Alita geopend. Ik probeer elke maand EUR 20,00 over te maken en Adek, de papa krijgt een pasje voor de rekening. In geval van nood kan hij dan geld pinnen en zo bijvoorbeeld de dokterskosten betalen. Een ziektekostenverzekering hebben ze niet en als je alleen al bedenkt hoe vaak een kindje de eerste drie jaar met een dokter in aanraking komt voor bijvoorbeeld een inenting.... Dan is een beetje geld achter de hand geen overbodige luxe.

Ik heb al een goed contact gehad met de KLM trouwens. Mijn verrassing was heel groot toen ze me wisten te vertellen dat ik de buggy, die ik mee wil nemen, ook zonder kind erin als cabine bagage mag meenemen. Top service KLM. Dat kreeg ik bij andere maatschappijen niet voor elkaar. En dan mag ik ook nog 23 kilo in het ruim van het vliegtuig laten plaatsen. Ben helemaal happy.

Mochten jullie van je vakantiegeld ook een paar euro overhouden, net als ik, dan kun je Alita steunen door een donatie op rekeningnummer 664570763 (ING) ten name van Alita van der Aa.

Voor iedereen die me weer wil gaan volgen: van harte welkom! En laat af en toe wat horen uit Nederland.

Dikke knuffel en, voor degenen die er prijs op stellen, een dikke kussss

Alita

1. Gonny Elsjan:
    19 mei 2012
    ook ik zal dit kindje gaan helpen om een fijne veilige jeugd en goed leven te gaan krijgen, zal maandelijks een bedragje gaan storten, lieve groeten
  2. Alita:
    19 mei 2012
    Oh, wat fantastisch lieve nicht. Ben er helemaal stil van. En dat wil wat zeggen voor een echte "van der Aa". Je bent echt een lieve schat. Dank je wel namens die kleine meid. Ik hoop dat je haar ooit zult ontmoeten. Dat zou toch super zijn! Dikke kus.
  3. Hennie Herfst:
    20 mei 2012
    Hoi Mamalita, Dus toch de middelste naam van jou. Super, super zeg. Wat een PRACHTKINDJE is het. Tja, je weet inmiddels wel dat ik mijn eigen Bali-projekten heb maar wens je erg veel sukses met alle hulp die je wordt geboden. Putra heeft n.l. weer problemen en moet een nieuwe motor op de boot. Vandaag doorgegeven dat hij zijn business-plan niet moet vergeten en dat jij begin augus daar bent, hi, hi. Nu maar afwachten. We gaan weer genieten in augustus van je heerlijke verhalen. Ik geef deze site ook even door aan Marleen want die wil het ook zeker gaan volgen. Kusssss