Niet eten !!

12 april 2015 - Lovina Beach, Indonesië

Goedemorgen lieve allemaal,

Het is alweer zaterdag en negen uur 's morgens Bali tijd. Ik heb er al een halve dag opzitten. Vanmorgen om zes uur was ik op het strand. En dat was best laat want ik was om half vijf (Bali tijd) al met dochter Eva op Skype aan het babbelen. Wat is het toch heerlijk dat de wereld zo klein is geworden met de digitale snelweg. Ik kon haar als eerste dan ook vertellen over de ontmoeting met de (land)krab gisteren. Ongeveer 25 centimeter lang, of is dat nou breed? Ik kwam hem tegen toen hij onder de stoeprand liep. De stoeprand waar ik op zat. Hij liep niet zo heel snel dus ik had alle tijd om hem eens goed te bestuderen. Vier poten aan de ene kant en twee aan de andere kant. Een gehandicapte krab dus. Bij de pijp die de afvoer was naar de ondergelegen rivier liet hij zich naar beneden zakken. Met zijn scharen hield hij zich vast totdat hij onderaan de pijp was. Een grote plons en hij viel in de rivier die hem van landkrab rivierkrab maakte en misschien nu wel zee-krab. Het is me verteld dat een landkrab niet te eten is en en een rivierkrab prima op het menu past. Ik benijd hem niet.

Er staat vandaag niets bijzonders in mijn agenda. De belangrijkste dingen heb ik gisteren al gedaan. Zo is het cadeautje van Els voor Annie en Adi overgedragen. Ze waren zo blij. En omdat Eric, de oudere broer, inmiddels zo slim met internet is dat hij kan mailen heb ik beloofd vandaag het email adres van Els en Johan te geven zodat ze zelf een mailtje kunnen sturen om te bedanken.

@ Eva, de gevlochten borden zijn besteld bij Mardi. Komen dus naar Nederland.

@ Bram (wil jij die boodschap doorgeven Yolanda?) : je horloge wordt gemaakt of vervangen

@ Jim : de groeten zijn overgebracht en je krijgt ze terug. Of Hennie ze niet wilde of dat ze niet goed genoeg waren weet ik niet maar bij deze heb je ze dus terug.  Heb je pick-up service vanaf het vliegveld nodig laat het me dan weten dan regel ik dat voor je. Ik ben tot 5 mei in Lovina.

@ Hans en Henk : zal ik maar Sex on the Beach bestellen?

@ Yvonne: bankstel is er nog niet dus ik zal morgen even gaan bellen en vragen wanneer de verkopers denken dat het begin april is. Misschien gebruiken zij een andere kalender

Voor allen een dikke knuffel en voor degenen die het op prijs stellen..... een dikke kussss

Alita

1. Stephen Lindenhoff:
    Dear Alita
    Have fun !
    Lot of hugs for you, Adek, Alita and Suci from Lene and Stephen
  2. Yvonne Houps:
    12 april 2015
    Fijn dat je even gaat bellen. Ja, eind maart, begin april zal wel eind april/begin mei worden als het niet later is. Heeft Pascal ook zijn nieuwe lijst?
  3. Eva:
    12 april 2015
    hey moeders, misschien moet je toch proberen om snachts te gaan slapen. volgens mij is t namelijk al zondag :-P
    dank je wel voor de bordjes!! super blij mee.
    rustig aan en genieten he? hihi
    kusssss
  4. Els Louweret:
    12 april 2015
    Leuk te lezen dat Annie blij Was met t presentje, ik wacht de mail af.
    veel plezier en geniet ervan ! Gr v ons.
  5. Hennie Herfst:
    17 april 2015
    JIM....ik vond het SUPER om weer iets van je te horen hoor. Jammer dat ik al weer weg ben en je niet ontmoet deze keer. Wie weet een andere keer weer. Groetjes via Alita.