who will stop the rain?

14 april 2015 - Lovina Beach, Indonesië

Hallo lieve allemaal,

Who will stop the rain?  Niet dat het vandaag moet maar gewoon in het geval dat. Het kan best wel eens heel slecht uitkomen dat het giet van de regen natuurlijk. Tijdens een ceremonie bijvoorbeeld. Als je daar met je zondagse tenue en een mand vol offertjes op weg bent naar de tempel. Nou dan komt regen even niet zo handig uit. Als het dan gewoon een beetje miezer is dan valt het nog wel te doen maar meestal als het hier regent dan is het ook gelijk een soort overstroming. Nou, wie stopt de regen dan? Dat is degene die is uitverkoren om, al dan niet tegen betaling, de regen te stoppen degene die de ene sigaret na de andere opsteekt. Merk sigaretten schijnt niet uit te maken zolang je maar aan een stuk door blijft roken. De hele ceremonie lang. Want met dat constant roken wordt de regen gestopt. Ik heb het nog niet ervaren en ik ben ook niet gevraagd om hieraan mee te werken maar de verhalen gaan rond dat het echt werkt. Zo vertelde Putra dat hij het had meegemaakt dat hij in een tempel aanwezig was en dat degene die als roker was ingehuurd ervoor had gezorgd dat het buiten de tempelmuren wel regende maar binnen de tempelmuren niet. Echt een godeneiland hier hoor.

Het heeft twee dagen geleden wel even flink geregend. Maar een paar uurtjes. De open riolen langs de weg leken wel riviertjes. En in dat riviertje heb ik de Komodo varaan gespot. Hij woonde eerst in de vijver bij het naast gelegen hotel Bayu Kartika. Steevast om tien uur 's morgens werd hem een kip gevoerd. Maar het hotel is al een paar jaar dicht en is nu een anti-kraak pand van de Goden. Niemand weet of de Goden die kip ook voeren maar dat de komodo varaan de sluiting heeft overleefd is nu bewezen. Hij liep door het riool. Op zoek naar kip? Of een zwerfkat?

Veel liefs, een dikke knuffel, en voor degenen die het op prijs stellen.... een dikke kussss

Alita

1. Yvonne Houps:
    14 april 2015
    Hoef je dus niet naar Komodo om d'r een te zien.
  2. Hans:
    14 april 2015
    Ach wat heerlijk om dit weer te lezen. In gedachten zit ik naast je op de tegel. Blijf genieten en schrijven. Dikke kus Hans
  3. Gonny Elsjan:
    14 april 2015
    je bent weer helemaal op je plekje lees ik wel, lekker blijven genieten jij, wij hebben ondertussen heerlijk voorjaar, zon, dus ook wij genieten, dikke kus terug
  4. Monique:
    Hallo Alita,

Kun je niet zo`n "roker" mee naar huis nemen. Lijkt me wel wat :)
    Ik hoop dat het een kleine versie van de komodo varaan was... Hoewel ik die ook nog te groot vond... Liep rond in Jimbaran in de hoteltuin.
  5. Hennie Herfst:
    17 april 2015
    Alita was die Komodo in de riool bij het hotel links op de weg waar jij ook wel eens ooit met Guust hebt gelogeerd? Daar zit al tig jaren een Komodo. Volgens wat ik hoorde van iemand zit ten de komodo's nog steeds bij Bayu Kartika.