Even een nieuwe auto gekocht

8 mei 2013 - Lovina, Indonesië

Hallo lieve allemaal,

Vanmorgen was het een beetje bewolkt. Een perfecte dag dus om een nieuwe auto te gaan kopen :-) Adek had een half jaar geleden zijn oude auto verkocht, het seizoen liep toch ten einde en zo'n ding voor de deur kost meer geld dan het opbrengt. Ook in Bali. Nu had hij behoorlijk goed weten te sparen en zo voor het hoogseizoen weer begint is het dus tijd om weer een auto aan te schaffen. Dat hebben we vanmorgen gedaan. Heel bijzonder is dat de meeste balinezen die een tweehands auto hebben die niet op hun eigen naam laten registreren. Kost te veel. Met een kopie van het identiteitsbewijs van de eerste eigenaar bij de papieren kun je toch gewoon de auto kopen en belasting betalen. Je neemt dan een paar duizend extra roepia mee naar het belastingkantoor en betaalt de verschuldigde belasting. De ambtenaar kijkt naar het originele identiteitsbewijs, ziet dat jij niet dezelfde persoon bent en voor een paar duizend roepia onder de tafel door accepteert hij het belastinggeld gewoon, als zijnde betaald door de eigenaar van wie hij alleen een kopie van de papieren heeft gezien. En het werkt al jarenlang zo. Zonder problemen, zeggen ze.

@ Tjeerd, ik heb de papieren weten te printen en ga morgen op zoek naar sponsorkinderen. Vandaag lukt niet want de oudste leerlingen hebben een soort Cito test vandaag.

@ Yvonne/Robert: morgen hoor ik van Mira wie de 36 handdoeken gaat borduren. Ook dat wordt dus geregeld.

@ Maartje/Joost: jullie krijgen de hartelijke groeten van grote Erik. Little is hij nu echt niet meer. Zondag komt hij weer zwemmen :-)

@ Chretien: je had toch echt beter met me mee kunnen gaan hoor... November dan maar?

Voor alle anderen, ik kom voorlopig nog niet terug. Dikke knuffels, en, voor degenen die het op prijs stellen.... een dikke kus!

Alita

1. Joost:
    8 mei 2013
    Leuk leuk leuk al die verhalen :-D Dat auto kopen gebeuren en de belasting, tsja dat kan ook alleen weer daar he ;-) Veel plezier en groetjes aan Eric! :-D
  2. Eva:
    Hey mams.
    Wat heerlijk om wakker te worden en weer een mailtje van jou te vinden!! Ben blij om te lezen dat je weer helemaal thuis bent. Druk druk druk net als anders. Haha.
    Hier ook heel druk. Vakantie is extra werken. En ben bijna ieder weekend bij Jeroen aan het werk. Het sloopt wel, maar die extra euro'tjes zijn toch wel handig.
    Maarrrrr vrijdag een dagje met fabienne. En zaterdag naar beppe. Heb er zin in!
    In ruil voor vrij weekend dan wel weer maandag na t werk naar Jeroen. (Heeft overigens een vriendinneke)

Al met al ook hier druk, en ben best een beetje jaloers op je. Zit er toch serieus aan te denken in november mee te gaan. Als ik t bij elkaar gespaard krijg...

Heel veel plezier iig mams. En geef iedereen een dikke knuffel van me! En mocht je padang bay nog zien deze vakantie... geef koming ook een dikke knuffel van me en zeg maar dat ie goed voor je moet zorgen. Dikke cocktails en halve liters bier is niets mis mee. Lol
  3. Maartje:
    8 mei 2013
    Lijkt wel omgedraaide wereld zus jij met je dikke cocktails, liters bier en werken achter de bar ;-) wat was dat ook alweer met die guru en mijn leven / jouw leven hahaha maar goed mam wat een heerlijkheid!! ik ruik het bijna!! ik wilde je skypen op de fiets vanmorgen maar het schijnt dat het nogal veel internet kost als je niet op wifi zit dus ik skype je morgen of het weekend. Inderdaad dit weekend met Eva en Fabje naar Beppe, super leuk! Wil je kleine/grote Erik heeeel dikke knuffel doen en zou je voor moederdag voor jezelf én voor Annie en leuke pedicure of zo willen doen gewoon jullie saampjes of een voetscrubje op het strand? Kadotje voor mij. Ook voor Annie omdat ik het waardeer dat ze nu eerlijk is geweest en omdat ze het toch allemaal heel goed doet met kleine Erik.
    Geef Adek en Succi ook veel liefs en ook Yasmin en Mira en natuurlijk Ketut en haar dochters en Nyoman. Als je Bagi en Made ziet ook heel veel groetjes, ik had Bagi op de whatsapp wil je vragen naar zijn juiste nummer want volgens mij klopt dat niet, hij heeft vast geen whatsapp?
    XXXX
  4. Tjeerd.:
    8 mei 2013
    Hallo Alita, leuk hoor om je verhaal te lezen. Gaat echt wel lukken om een paar kinderen in te schrijven voor onze stichting. Er is nog zo veel armoede in Lovina. Hartelijke groet uit Yosemite.
    Tjeerd