het gaat door !!

3 april 2014 - Schiphol, Nederland

Hallo lieve allemaal,

Het gaat door.... aanstaande maandag vertrek ik voor een week naar de Molukken! En ja, ik neem mijn bodyguard mee.... Maar eerst terug naar waar ik gebleven was. Adus Beach Inn Hotel. Niet direct aan de beach maar wel heel vriendelijk en ook een beetje thuis komen. Hennie en ik hebben elkaar de eerste nacht wel af en toe wakker gehouden maar de tweede nacht ging het al beter. Adek Suci en de kleine Alita zijn me komen ophalen en konden zo ook genieten van een korte vakantie. Dus vandaag van Legian naar Lovina. Ik zat nog wel een beetje in mijn rats over het geld dat ik nodig heb voor de komende weken. Er werkte namelijk niet één pinautomaat in het zuiden. Niet op het vliegveld en ook niet in Kuta en Legian. En omdat je hier wel miljonair moet zijn om in een hotel te kunnen slapen is dat wel lastig. Ik had gelukkig nog een miljoentje over van de vorige reis dus die paar dagen lukten wel maar toch.... Gelukkig deed de pinautomaat in Singaradja wel wat hij moest doen. Het bleek dat er criminelen actief zijn in de buurt van Kuta. Skimmen doen ze ook hier nu en uit voorzorg zijn alle pinautomaten niet actief. En de tickets voor de Molukken kon ik met mijn creditcard betalen. Blij dat ik dat niet in Nederland heb proberen te regelen want dat gaat hier toch echt beter en goedkoper. Heel veel goedkoper. Zo'n 40% goedkoper en bijna geen wachttijd onderweg. Mijn achtergebleven koffer zit vol met gewassen en gestreken kleren en ik ga zo maar eens uitzoeken wat ik hier nog nodig heb voor de komende dagen zodat de koffer zondag weer naar Suci kan. Heel erg weinig bagage meenemen wordt nu de uitdaging. Adek heeft namelijk toegezegd dat hij alles gaat dragen.... Maar eerst ga ik een fles water halen. Een van de apen onderweg heeft mijn fles water gejat. Wist zelfs de dop eraf te halen en heeft hem met een big smile op zijn toet naast me zitten leeg drinken. Ja, ook dat is Bali. Zelfs de apen worden steeds crimineler. Dus... voor nu, voor allemaal een dikke knuffel en voor degenen die het op prijs stellen, een dikke kussss

Alita

1. Hennie Herfst:
    3 april 2014
    Alita ik heb inmiddels bij een grote bank waar de pinautomaten binnen staan en een soldaat met een geweer de wacht houd kunnen pinnen met 1 pasje. De andere heeft Hand op wereld gezet. Ik had hem nl. Op Europa staan. Tja zoals gewoonlijk ben ik weer erg DOM, hi, hi. Ayu is ziek. Ze was vanmorgen erg aan het hoesten. Ik ben jammer genoeg niet meer naar haar kamer kunnen gaan. Genietdeze dagen in Lovina en zeg maar dat die dikke er ook aan komt. Kusjes vanuit Legian.
  2. Maartje:
    4 april 2014