Illusion....

23 april 2014 - Schiphol, Nederland

Hallo lieve allemaal,

Ik ben weer terug op mijn stekje. Terug in Lovina na een korte vakantie in een vakantie met als bestemming Padangbai. Adek, zijn gezin en ik zijn maandag vertrokken voor tussendoor combi van vakantie en familie ophalen. Om van Lovina naar Padangbai te komen moet je rekenen op een rit van vier uur. En ach, zolang je ook maar bedenkt dat het gaat om de reis en niet alleen om het doel dan is het best te doen. Onderweg, bij Art Zoo, nog even een stop gemaakt om te lunchen. Suci had in Lovina al rijst met een beetje groenten gekocht en Adek heeft in Singaradja de markt bezocht om daar pepes in twee soorten en sateh en groenten te halen. Onder een afdakje hebben we heerlijk gegeten. Later nog een keer een stop om de meegebrachte watermeloen te slachten. De aankomst in Padangbai was als vanouds. Lekker bij Kerti geslapen en 's avonds de kroeg in om van Koming een paar Illusions te nuttigen. Een cocktail die je de volgende ochtend gewoon katerloos laat opstaan. En dat is maar goed ook want om 10 uur moeten we uitchecken. Om de tijd tot drie uur te doden besluiten we voor een lunch en een ijsje naar Sanur te gaan. De zee getest en goed bevonden en de rutjak die Suci at was zelfs voor Balinese begrippen een tikkie te pittig. Kortom een perfect tijdverdrijf tot de aankomst van Hans en Henk die we verwachten om drie uur. Via de hagelnieuwe rondweg (met tol van Irp 15.000) zijn we in no time op het vliegveld. De auto parkeren we in de nieuwe parkeergarage die de vorm en de aanblik heeft van een taart met bloemen. Niet dat het daardoor minder eng wordt hoor... ik heb nog steeds niets met parkeergarages. Om klokslag 15.00 staan Adek en ik aan de koffiebar met uitzicht op het bord met aankomsten. Het blijkt dat er in een kwartier tijd 5 vliegtuigen van intercontinentale afkomst landen. Dus 1200 mensen die een visum moeten kopen en die door de douane moeten. Gevolg, om half vijf zie ik twee stralende blonde mannen aankomen die mij gelukkig ook gelijk in de gaten hebben tussen al die wachtenden. Met de fles Baileys !! Kijken of Adek en ik de cocktail van vorige week kunnen namaken. Alle bagage past in de auto en Hans zingt voordat we Denpasar uit zijn al liedjes voor de kleine Alita hetgeen een gepast applaus van haar kant oplevert. Dat heb ik nou nooit. Het is spitsuur en dat is goed te merken. Een overload aan brommers en kruisingen die hoognodig een verkeerslicht nodig hebben. H&H kijken hun ogen uit en bij het eten in een truckstop (is een rumah makan aan de doorgaande weg) lijkt het er sterk op dat de verslaving is geboren. Het eten is dan ook zoals altijd verrukkelijk. De rest van de trip rijden we in het donker en valt er ook nog een behoorlijke bui in de bergen. Het is wel hoog hier hè, zegt Henk..... Hoe hoog kan hij niet zien maar dat komt allemaal nog wel van de week. Ik bel Paskal onderweg met het verzoek tien biertjes in de koelkast te leggen. En daarvan zin er om middernacht vier op.... Bali heeft H&H al aardig in zijn macht. Vandaag een dagje relaxen en aan de kleuren wennen. H&H denken misschien nu nog wel dat alle indrukken in foto's zijn te vangen. Net als de cocktail van Koming is ook dat een Illusion.

Voor allemaal een dikke knuffel en voor degenen die het op prijs stellen..... een dikke kussss,

Alita

1. Gonny Elsjan:
    23 april 2014
    Knuffel voor jullie en leuk dat je ons zo laat meegenieten
  2. Hennie Herfst:
    23 april 2014
    Zo, nou ben ik ook gelijk op de hoogte hoe jullie vanuit het vliegveld naar hier zijn gekomen. Wat een verrassing deze twee gewekdige lieve mannen waar ook ik zomaar bij in het huisje mag blijven. Super mannen en super Alita dat je me kennis hebt laten maken met deze twee geweldenaars. Alleen in het zwembad moet ik ze nog afleren om NIET steeds met een bommetje te springen. Ben benieuwd naar de rest van de week.
  3. Maartje:
    24 april 2014
    Wat een mooi verhaal! Ben benieuwd hoe ze het gaan ervaren het klinkt als een match made on the island of the gods. Knuffels daar!