Het laatste deel van een sprookje

26 september 2023 - Candidasa, Indonesië

Hallo lieve allemaal,

Het laatste stukje van een prachtige vakantie ligt voor de deur. De deur van een luxe kamer in hetzelfde hotel waar dit sprookje begon. Met een beetje klim en klauterwerk weet ik Guust op een zonnebed, uitzicht op zee, te parkeren. Strandwacht in ruststand.

De afgelopen dagen zijn als een sneltrein aan ons voorbij gegaan. Nauwelijks tijd om alles te verwerken. We waren bij het stuwmeer in de buurt van Sererit. Zeker geen toeristisch hoogtepunt. Behalve dan voor Guust. Onze chauffeur voor dit uitstapje is Cening. Hij was hier nog nooit geweest. Wij wel. Zijn vrouw Dewi vertelde me die avond dat hij super nerveus was geweest om ons hier te brengen. Google Maps zou de weg moeten wijzen maar zijn vertrouwen hierop is heel beperkt. En dat ik de weg wel wist was een regelrechte aanval op zijn superioriteit.

We ontdekken de gemakken van Grab. De app waarmee we lunch en diner laten bezorgen. Ook Suci en Alita jr genieten mee. Dat iedereen hier iedereen kent blijkt later als Ngurah ons vraagt hoe het eten was. Blijkt dat de restaurant eigenaar lid is van de kerk van Nhurah. En dat hij heel verguld was door ons vertrouwen en onze bestelling.

Op de laatste ochtend in Villa Jaya valt er een 25cm grote hagedis op tafel. Dat was ook iets wat we nog niet hadden meegemaakt. Dat hij heel goed kan zwemmen blijkt als hij in het zwembad springt, nee hij valt niet, en naar de overkant zwemt.

Verder is er alvast taart voor mijn verjaardag aanstaande zondag, bel ik dagelijks met "little Erik" die in Dubai werkt, en gooi ik alles in de koffers. Het laatste deel van deze reis beslaat een ritje van ruim 4 uur langs de noordkust naar Candidasa waar alles begon.

Guust kijkt heel erg uit naar zijn operatie. Alles wat hem beperkt weegt inmiddels zwaarder dan alles wat er wel lukt. Tanja zegt dat hij een "leugenaar " is op de boodschap dat dit zijn laatste reis naar Bali was. Dat verhaal heeft ze vaker gehoord. En steeds komt hij terug. We gaan zien wat de toekomst brengt. Zeg nooit nooit.

Voor nu voor iedereen een dikke knuffel en, voor degenen die het op prijs stellen, een dikke KUSSSS

Alita

PS: foto's toegevoegd

1. Maartje:
    26 september 2023
    Wat vervelend dat de pijn zo terug komt 🥴😲
    Geniet van de laatste dagen daar.
    Super mooi wat jullie samen doen 🤍🙏🫂
  2. Hans:
    Goeie reis terug
  3. Yvonne Houps:
    26 september 2023
    Goede vlucht terug naar Nederland en alvast welkom thuis. Geniet nog van jullie laatste dagen.