Een leuke leraar

zondag alweer, de 28e

Gistermiddag heb ik even zitten zweten. De leraar die eerder lag te slapen en niet wakker was te krijgen was gistermiddag wel wakker. En heel alert. Hij zag me lopen en riep me gelijk bij de les. De aantekeningen heb ik gemaakt achterop de rekening van Bintang Bali (mijn stamkroeg). Het geeft me wel een goed gevoel dat ik nu aangeleerd krijg hoe ik hele zinnetjes kan gaan uitspreken zonder voor gek te staan. Meestal gaf ik op vragen vanaf de straatkant, bijvoorbeeld "waar ga je naartoe" wel de goede antwoorden maar dan alleen in de vorm van "jalan jalan" , wandelen dus. En nu kan ik al onthouden dat het wel beleefd is om te zeggen " saya mau jalan jalan" Ik ga wandelen. Ook het verschil tussen de plannen die je voor vandaag hebt en de plannen die je voor morgen hebt kan ik in vloeiend indonesisch uit de doeken doen. Maar om nu te zeggen dat ik over veertien dagen een vreemde taal beheers? Nee dat zit er niet in. De leraar slaapt nu weer. En dat terwijl ik mijn huiswerk (hotelwerk in dit geval) zo goed heb gedaan.

Vanmorgen ben ik met een Nederlandse die aan het honeymoooonen is op strooptocht door Lovina geweest. Zo leuk dat ze het verschil tussen het ene en het andere blonde meisje slecht onthouden. Om de haverklap vroegen mensen of ik mijn dochter toch had meegenomen. Ja Maartje, zo uniek ben je hier nu. Ook vanmorgen heb ik een hele groep kinderen op het strand gade geslagen die karateles kregen. En dat op zondagmorgen om negen uur. Moet je in Nederland eens proberen om een groep pubers zo vroeg uit de veren te krijgen. De meiden deden trouwens niet onder voor de jongens. Wat ging dat er fanatiek aan toe zeg.

De 30e moet ik mijn kamer met airco gaan inruilen voor een stuk soberder kamer met alleen een ventilator aan het plafond en koud water. Niet vergeten dat ik van tevoren mijn haar even moet wassen.... Je raakt toch snel gewend hoor aan warm water en een airco. Maar ik kan vast nog wel zonder ook.

Verder doe ik niet zo heel veel vandaag. Het is tenslotte weekend. Ik heb al wel drie boeken uitgelezen dus ik moet morgen of overmorgen nog even op zoek naar vervanging.

Veel liefs voor iedereen vanuit een zonnig Bali. Ik raak al zo ingeburgerd dat ik niet eens veel loop te zweten. Tempo aanpassen is voldoende.

Dikke kusss en een knuffel.

Alita

1. Yvonne Houps:
    Lieve Alita,

Op dit moment zijn er mensen in het huis. Zodra ze weg zijn vind ik het akkoord dat jij in het huis gaat, tenzij er geen andere mensen zijn. Je hebt zoveel voor Marjolein gedaan dat ik je dat als cadeautje van Mar wil geven.
    Liefs Yvonne
  2. Guust:
    28 augustus 2011
    Ja, inderdaad weekend houden dus met Iris naar het strand. Of ik het uitstraalde weet ik niet maar zodra ik beneden was liep ze weer als vanouds rond me te draaien en te piepen. Het is inmiddels heel rustig geworden aan het strand. Bijna geen mens te zien, de vakanties zijn bijna weer over en begint het gewonen leventje weer. Hoe zit het met de trouwerij? Ben je al met de voorbereidingen bezig of moet je niet helpen? Je weet het he, mandieen met koud water is heeeeeel gezond voor je maar wel erg koud. Ik las dat je van Yvonne eventueel nog in Roema Lotus terecht kunt als die vrij is dan heb je weer warm water. Maak er maar een gezellige zondag van en niet te veel Bintang drinken he want dat is natuurlijk niet zo goed. Veel plezier en tot bellens
    kus, kus
  3. Guust:
    Lieverd,
    Ik zie alleen maar jongens karate doen op de foto. Volgens mij laten de meiden het afweten en zijn ze naar huis (hi hi hi)
  4. Matty:
    28 augustus 2011
    Hoi Alita, ik volg je verhalen met plezier, je hebt een paar heftige dagen achter de rug dan nu maar op naar de leuke dingen zoals de bruiloft, heb je het al druk met de voorbereidingen? Ook leuk dat je de taal aan het leren bent want je bent daar al zo ingeburgerd dan is het toch wel handig dat je de taal ook spreekt.
    Volgende week neem ik pa mee naar het bal van de black hills country club, hij moest er nog over nadenken maar ik heb al een stoel voor hem gereserveerd dus.....
    Verder weinig nieuws van hier, koud en regen soms ook onweer, dus geniet er maar van!
    Groetjes Matt en Dré
  5. Hennie Herfst:
    Hoi lieverd,

Oh wat super dat je daar Balinees gaat leren. Ik had Putra al beloofd dat ik het in Nederland zou gaan leren zodat ik a.k. voorjaar al wat kan gaan spreken in deze taal. Helaas is hier nog steeds niets van gekomen en ik denk dat ik van deze leraar misschien ook maar gebruik ga maken voor de taal. Lijkt mij gemakkelijker als er om je heen het al gesproken wordt en misschien leert dat iets beter???? Maar ja, dan nog onthouden als je weer een paar maanden in Nederland bent.

Lekker dat je nu een beetje rustig aan gaat doen.
    Wat super lief van Yvonne om je het huis aan te bieden. Maar...... Yvonne kennende had ik niets anders verwacht. Moet een goed gevoel zijn om zo iemand te kunnen bedanken. Maak er ook gebruik van lieverd want het kan niet anders dan goed voelen om daar te zijn. Ik zal duimen voor je dat het huis niet bezet is die tijd.
    En.....verzorgt Putra je goed??
    Leuke foto trouwens van Adek met zijn broodje van MD, hi, hi en die bril staat hem echt goed.

Lieffie, ik ga weer stoppen want mijn schoonmoeder is weer zo ziek en moeten wij naar toe even en daarna is het even tijd voor Boecult hier. Veel optredens en theater buiten. Altijd erg leuk.
    Lenny van de Voice of Holland komt ook optreden. Geweldig vind ik hem.

Kussie, kussie van ons uit Boekel
  6. Maartje:
    28 augustus 2011
    Zo fijn om je even gesproken te hebben! Voelt als heel dichtbij ineens! Lief dat je de bloemenspeldjes voor Marit en mij wilt halen :) kunnen we naar het bloemencorso ;) Hoe was je tonijnsalade met garlic bread? Gelukkig weten de mensen die wat dichterbij ons staan mij nog wel te herkennen hahaha, maar ja voor de rest lijken alle blonde meisjes natuurlijk hetzelfde voor hen haha :) toch tijd om snel weer terug te gaan! Wat ongelooflijk lief dat je in rumah lotus mag logeren! Denk dat het heel fijn zal voelen en veel mooie herinneringen op zal halen. Wil je een foto voor mij maken van de druppels op de bladeren van de lotusbloem, ik ben die foto kwijt :( geniet van iedere minuut lieve mama! dikke kusssss
  7. Maartje:
    28 augustus 2011
    oh ja en als je bij rumah lotus aan de rand van het zwembad zit met je ogen dicht, denk dan even terug aan ons momentje samen met de tibetaanse meditatie muziek, het zal je veel rust geven om daar te zijn! hou van jou! xx
  8. Marlies:
    Lieve Alita
    Fijn je verhalen te kunnen lezen. Heb al zoveel zitten googlen en kon het niet vinden.
    Heftige dagen heb je gehad maar u kennende sla je je er wel doorheen.
    Blijf schrijven dan blijf ik lezen, fantastisch.
    Dikke knuffel Marlies