Mannetje in het gras

3 april 2023 - Lovina, Indonesië

Hallo lieve allemaal.

Over gisteren valt weinig te vertellen. Beetje relaxen, boodschapjes doen en kaartspel met Alita. Ik heb verloren. Voornamelijk omdat de spelregels me niet duidelijk waren. De volgorde is toch boer, vrouw, heer, aas? Bij Alita niet. Die doet het op alfabetische volgorde.

Gistermiddag wilde ik formule 1 gaan kijken bij Teman Bali. Jammer voor alle gasten die zich verzameld hadden. De eigenaar was vergeten dat hij geen abonnement meer heeft op ViaPlay. De gasten waren niet happy! De eigenaar was in geen velden of wegen te bekennen. Ceremonie hier of daar.

Vroeg naar bed en vroeg op. Wandelen door de rijstvelden waar een mannetje verscholen zit in het hoge gras. Als hij me begroet schrik ik. Ik had hem niet gezien. We houden een praatje over wat hij aan het doen is. Hij snijdt gras voor de koeien. Sapi in het Indonesisch. Hij zegt koe. Dat is het enige Nederlands wat hij kent.

Ik drink koffie op het strand en eet ontbijt in mijn hotel. Het is weer Indonesië week. Nasi kuning dus. Daarna stel ik me beschikbaar voor Kadek om haar massage skills te oefenen. Ze doet het best goed. Een paar aanwijzingen om met haar docent te bespreken.

Als ik me klaar maak om te gaan zwemmen gaat mijn telefoon. Adek wil me meenemen voor een ritje op de motor. Het lijkt droog te blijven. Snel toch nog wat baantjes zwemmen, douchen en aankleden. Adek is zoals gewoonlijk precies op de afgesproken tijd hier. We kennen een leuke warung met mooi uitzicht over de rijstvelden. De herinnering van de geweldige foejonghai (zo staat het op het menu) blijft een mooie herinnering. De saus is op. Dan maar vis besteld. Zoetwater vis gurami. Heel erg lekker maar wel veel graten. Met de handjes eten dan maar. Na het eten blijkt er geen stromend water te zijn en ook de tissues zijn op. Handjes wassen met water uit de fles dan maar. En ik heb nog een pakje zakdoekjes bij me. Het blijft behelpen in Indonesië.

Terug in lovina heb ik zin in een ijsje. Alita haalt ijs voor de 2 Alita's en oma. Die heeft bijna geen tanden meer en ijs gaat er prima in. Ik hoor haar knorren van genot.

Het is inmiddels 19:30 uur. Dagen vliegen voorbij, zelfs zonder agenda of afspraken. Nu nog een beker thee en douchen. Vroeg slapen en vroeg op.

Voor allemaal een dikke knuffel en voor degenen die het op prijs stellen een dikke KUSSSS

Alita

1. Els:
    4 april 2023
    Leuk je verhalen te lezen, lekker er met de moter erop uit, genieten v een ijsje, wat wil je nog meer hé!