En dan 's nachts.... kakkerlakken!

26 november 2013 - Lovina Beach, Indonesië

Hallo lieve allemaal,

Enig idee hoe het voelt om 's nachts naar de wc te moeten en dan te worden opgewacht door 4 kakkerlakken die je vanuit de badkamer opwachten? Niet leuk. Echt niet leuk. Ik ben eerst een half uur bezig geweest om die engerds buiten te werken voordat ik eindelijk naar de wc kon. En dan kruip je terug in bed en ga je denken... wat als ze nou onder de deur door kruipen en terug naar binnen komen? Het regende pijpestelen dus ik zou ze geen ongelijk geven om dan terug mijn kamer in te willen..... En dan bedenk je dat die beesten echt super sterk zijn. Ik had er eentje gevangen en in de pedaalemmer gedaan. Deksel dicht. Vanmorgen was de pedaalemmer leeg. Geen white of black magic maar gewoon een verd?@#$% sterke kakkerlak. Ik zag er vanmorgen aan het nasi ontbijt dus niet zo heel erg uitgerust uit. De manager vond het ook wel heel vervelend. De kamers worden goed schoongemaakt dus daar kan het niet aan liggen. Misschien omdat ik de kleinste kamer heb die ook nog het laagst ligt van alle kamers? De kakkerlakken hoeven maar onder de deur door te kruipen om binnen te komen... Eind van het liedje is dat ik vanmorgen alle spullen bij elkaar heb gepakt en naar de kamer met een trapje voor de deur ben verhuisd. Dat ik daarbij ook nog airco krijg en warm stromend water is mooi meegenomen. Kan ik vandaag mijn haar met warm water wassen. Het is ook een verkeerd soort Nederlandse zuinigheid om zo goedkoop te willen logeren dat je er zelfs kakkerlakken en een slechte nachtrust voor over hebt. Probleem lijkt nu opgelost. Hoop ik.

Wisten jullie trouwens dat je de ramen prima schoonmaakt met een prop oude kranten? Ik heb het vanmorgen zelf gezien. Niks spiritus of andere rommel. Gewoon een prop van kranten gebruiken en je vensterbank blijft ook nog droog!

Vanmiddag ga ik beginnen met de eerste klus: Nederlandse televisie regelen voor de gasten die vanaf december in Rumah Lotus logeren. Moet lukken binnen een week denk ik zo. @ Yvonne: de lijst heb ik aan Paskal gegeven en ook verteld dat de december gasten misschien een dagje later komen. Ik laat je weten hoe het met de tv lukt. Hij is trouwens niet stuk volgens Paskal ;-)

@Tjeerd: Gisteren een man ontmoet (Jan van Dijk) die sponsor wil worden voor een meisje dat over een half jaar naar school gaat. Naam van het meisje is: Putu Octha Ari Artini. Geboortedatum 30.10.2007. Naam moeder: Luh Sri Paria Ningsih. Geboortedatum 07.05.1989. Naam vader onbekend. School: SD nr.2 Kayuputih Melaka. Hier in Kalibukbuk dus denk ik. Ik krijg zodra de sponsor thuis is meer gegevens van de sponsor maar de moeder is door de sponsor al op de hoogte gebracht dat hij haar dochter gaat helpen. Moeder werkt bij Warung Ayu.  Als je nog meer gegevens moet hebben laat het me dan even weten dan vraag ik het allemaal nog op voordat ik naar huis ga. Waarschijnlijk ga ik morgen of overmorgen naar Pancasari om het meisje te bezoek dat door mijn buurvrouw geholpen gaat worden. Moet ik de school gelijk gaan betalen? Of regel jij dat in augustus?

Ik heb vast nog wel meer nieuws maar dat ben ik nu (dement op mijn leeftijd?) even vergeten. Zodra ik het weer op een rijtje heb laat ik het weten. Lekker nog een uurtje in het zwembad liggen en een beetje lunchen? Of toch maar bij een warung stranden om wereldse zaken te bespreken? Of gewoon genieten van het zonnetje terwijl in onder een boom zit? Nee, dat laatste maar niet. Toen ik dat gisteren deed om met Jan een bakje koffie te drinken viel er van acht meter hoogte een kokosnoot naar beneden. Hij mistte een houten-dolfijntjesverkoper op een haar na...

Voor nu, voor allemaal een dikke knuffel en voor degenen die het op prijs stellen....

een dikke kussss

Alita

1. Eva:
    26 november 2013
    Whahaha. Slapeloze nachten van de kakkerlakken! Mam... je weet toch dat je eerst moet kloppen voordat je de badkamer in gaat? :-P
    Wel mooi meegenomen die gratis upgrade! Dat dan weer wel.
    Slaap lekker vanacht.
  2. Tjeerd.:
    26 november 2013
    Hallo Alita, mooi verhaal over de kakkerlakken. Zelf moet ik er ook niets van hebben, maar ja die beestjes komen overal. Wijs om even te switsen van kamer. Kan je er nog even achterkomen op welke school het meisje zit van Jan van Dijk. Ik hoop in Kalibukbuk. Anders toch iets lastiger. Het meisje in Pancasari wordt dit jaar al gesponsord door de stichting, en vanaf nu dus door Marie-An. Zij mag dus 50 euro overmaken naar de stichting voor het komende half jaar. In juni 2014 krijgt zij de uitnodiging voor het betalen van schooljaar 2014/2015.
    Heel veel plezier nog, en doe de groeten aan de medewerkers van Villa Jaya.
  3. Hennie Herfst:
    26 november 2013
    He, Alita??? Gratis up-date van kamer??? Volgens mij niet maar anders heb je dat weer goed geregeld hoor. Tja, ik heb zelfs in de airco-kamer ook kakkerlakken gehad en die komen ook via het trapje. Ze doen echt niks hoor maar zien er niet echt gezellig uit, ha, ha. Nou wijfie geniet maar lekker daar van het zwembad en vooral het heerlijke eten op Bali. Ik zit mijn lippen alweer af te likken. Heb je Putra al ontmoet???
  4. Yvonne Houps:
    26 november 2013
    Hoi Alita, moest hard de trap aflopen toen je belde maar had je nog te pakken. Vies hè die kakkerlakken, wij hebben er ook wel eens eentje in ons hotel maar gelukkig niet veel. Ik vind het ook altijd erg vies en Jan zet de insectenspuit erop om hem dan uit te roeien. In ieder geval zit je nu beter. Je kunt evt. de dagen dat er niemand is in Rumah Lotus, maar misschien is het te kort om te verkassen.
    Ik kijk steeds uit naar je nieuwe betichten. Dikke kus!
  5. Els:
    26 november 2013
    Hoi Alita, wat een vehaal weer, ik waan me weer terug in de tijd dat we er samen waren, op Bali, en dat van die kakerlakken, en ander geritsel snachts vond ik ook dood eng! Ook t lekkere eten daar doet me watertanden hoor!
    Heerlijk dat je zo geniet, doe de bekende op Lotus de groeten van ons, Els