spierpijn !!

24 november 2013 - Lovina Beach, Indonesië

Hallo lieve allemaal,

Om te beginnen maar iets dat ik niemand zal aanraden: ga geen berg beklimmen als je twaalf uur tevoren uit het vliegtuig bent gestapt! Ik heb nu nog spierpijn in mijn kuiten. Leuk hoor zo in de sportschool trainen om volgend jaar klaar te zijn voor de Baliem vallei in West Papoea... Maar deze berg naar White Sand beach is eigenlijk een bergje. Half uurtje klimmen maximaal. En nu na drie dagen nog steeds kuiten die pas twee uur na mijn ontbijt wakker worden? Ik moet maar iets veranderen in mijn trainingsschema zodra ik terug kom. Het kan natuurlijk ook komen van de cocktails die Koming in Sunshine Bar me gaf......

Op vrijdag kwamen Adek en Suci met Alita. Een heerlijk weerzien na zes maanden. De slippertjes die ik gekocht had bij de visserijfeesten in Breskens passen de kleine meid prima. Als een pauw zo trots liep ze te paraderen. We hebben heerlijk de toerist uitgehangen samen. Pizza(!!) gegeten en gezwommen. Op zaterdag zijn we naar Lovina gereden. Mijn Balinese familie had er niet veel zin in, voor hun was het terug naar huis. Maar ik was wel klaar met Padangbai. Het was er zo mogelijk nog rommeliger dan vorige keer. Op de terugweg zijn we gestopt bij Tirta Gangga:

Een super mooie plek die ooit gebouwd is als cadeautje van de Nederlanders voor Bali werd me verteld. Maar een bord met uitleg kon ik niet vinden dus ik sta niet in voor het waarheidsgehalte. Het is ook mogelijk om er te zwemmen maar het regende al dus dat was water genoeg voor ons. Gelukkig was het niet teveel regen want we moesten toch nog een aardig eindje voordat we in Lovina waren.

Bij Villa Jaya stonden mijn koffers in no time in "mijn kamer". Even douchen (koud) en naar de vriendjes en vriendinnetjes op het strand. Blije gezichten overal. Dat het ook nog mango seizoen is komt me wel heel goed uit. Zowel in juice als in stukjes is het heerlijk! Na mijn nasi ontbijt van vanmorgen kreeg ik van de manager van het hotel een fruitsalade met extra veel mango. Oppassen dat ik niet dichtgroei met al dat lekkere eten. Maar ja, ik kan altijd nog een vulkaan gaan beklimmen of zo.....

Voor iedereen een dikke knuffel en voor degenen die het op prijs stellen:

Een dikke kusssss

Alita

1. Sigrid Uyleman:
    24 november 2013
    Fijn Alita dat je het zo naar je zin hebt. Hier is het regenachtig en koud, je kunt dit jaargetijde ook maar beter op Bali zijn.
    We kijken uit naar je volgende verslag.
    Liefs van je nicht uit Groningen en natuurlijk ook van Arthur
  2. Hennie Herfst:
    24 november 2013
    Hallo wijffie. Het Baligezin is dus nu weer helemaal kompleet. Heerlijk he. Heerlijk dat je weer in Villa Jaya bent. Doe ze daar maar allemaal heel veel lieve groetjes en als je langs Klaas loopt doe je Eka en hem maar heel veel groetjes ook. Ik zal wat lieve berichtjes naar boven sturen dat ze de regen maar even laten staken, toch???
    Op het strand mag je uiteraard ook iedereen lieve groetjes doen en in Bintang Bali en de andere restaurantjes. Is Cecile nog in Lovina dat je weet???? Genieten lieverd en ik wacht weer je nieuwe verhaal af, heerlijk, heerlijk.
  3. Eva:
    24 november 2013
    Ben blij dat je je weer helemaal thuis voelt. En goed dat koming voor je gezorgt heeft.
    Geniet van de mango's. Neem er ook eentje voor mij. En heel veel groetjes knuffels en kusjes voor iedereen daar!
    Kus kus
  4. Esther:
    25 november 2013
    Ik zal Eelco vragen om je trainingsschema aan te passen :D
    Voor nu maar gewoon lekker genieten! Dikke kus!