weer iets nieuws geleerd

25 oktober 2015 - Lovina Beach, Indonesië

Goedemorgen Nederlanders, Syriërs, Russen en Bali vriendjes en vriendinnetjes,

Het zal voor een groot deel van mijn vriendjes en vriendinnetjes moeilijk te volgen zijn wat er in mijn reisblog te lezen valt maar wie weet biedt google translate uitkomst. Anders wordt het toch echt plaatjes kijken.

Die zal ik ook proberen met enige regelmaat te plaatsen. We zijn in elk geval goed aangekomen. Nog niet in kilo's gelukkig. Maar dat kan nog veranderen want Guust heeft vanmorgen zijn ontbijt uitgebreid met twee extra boterhammen en een extra portie eieren. Je zal maar hongerig zijn na de lange reis. We hebben een prima vlucht gehad en de transfer in Jakarta ging ook gesmeerd. Onze chauffeur stond netjes te wachten bij aankomst in Bali en na een korte stop om nog een keer te eten waren we om 22.30 uur in onze villa. Rumah Lotus blijft toch elke keer thuiskomen. Ik had geen last van jetlag en ben met privé vervoer gelijk de kroeg ingegaan. Guust lag diep in slaap toen ik twee uur later thuiskwam. Zo diep in slaap dat ik nog op mijn gemakje de koffers kon uitpakken zonder dat hij een krimp gaf. Om twee uur 's nachts ging uiteindelijk ook bij mij het lichtje uit. Om vervolgens om stipt zes uur weer wakker te worden. Heerlijk onder de deken moeten liggen want Guust heeft het steeds zo warm dat de airco aan moet ;-(

Het is nu inmiddels bijna twaalf uur en ik heb de masseuse voor hem besteld want de knietjes doen zeer...

Wat ik geleerd heb vandaag? Ik heb geleerd dat mijn beschermengelen vier oudere broers zijn die ik bij elke maaltijd hoor te bedanken dat ze zo goed op me passen. Ze hebben ook namen maar die ben ik even vergeten. Kom ik later nog eens op terug. En dat bedanken doe je door op een servetje naast je bord, voordat je zelf gaat eten, wat rijst te leggen als een soort offertje. Ik blijf offeren hier op Bali. Offertjes voor het huis, de zee, de boten, de bomen, de zon..... Maar het werkt wel want alles is prima geregeld.

Nu even naar het dorp om voor Guust zijn lunch te regelen en dan kan ik op stap. Er blijft elke dag zoveel te ontdekken dat ik maar beter gelijk kan beginnen. De vakantie is om voordat we het in de gaten hebben.

Veel liefs, een dikke knuffel, en voor degenen die het op prijs stellen,

een dikke kussss

1. Yvonne Houps:
    Lieve Alita en Guust,

Fijn weer om de ervaringen te lezen en heerlijk te vernemen dat de reis goed is verlopen. Geniet er maar lekker van want het is om voor je het weet.

Yvonne
  2. Tjeer:
    Heel veel plezier!!
  3. Sigrid Uyleman:
    Lieve nicht, weer mooi geschreven. Geniet samen met Guust van jullue reis. Liefs van ons uit Groningen.
  4. Hennie Herfst:
    25 oktober 2015
    Zooooo, weer thuis. Lekker genieten met Guust en niet teveel op je hals gaan halen nu want je hebt het thuis ook al zo druk. Je mag echt een keertje zelf genieten met manlief.
    Ben weer erg benieuwd naar de verhalen want je zult toch wel niet naar mij luisteren en weer volop aan het werk gaan. Liefs en ook voor Guust.
  5. Petra:
    25 oktober 2015
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen, hele fijne vakantie gewenst!!
  6. Monique:
    Fijn dat de reis goed is verlopen. Nog 4 dagen en dan komen wij "thuis" in Rumah Lotus :). Leuk om jullie dan te ontmoeten. Groetjes en tot over een paar dagen in Lovina
  7. Eva:
    25 oktober 2015
    Blij om te weten dat jullie veilig zijn aangekomen. Geniet lieverds!
  8. Matty:
    26 oktober 2015
    Lekker genieten van jullie vakantie !!
  9. Els Louweret:
    Wat heerlijk dat jullie samen weer op Bali zijn.
    Geniet ervan, doen wij ook van de foto's en jullie verhalen. Gr v ons.