roken helpt toch niet...

23 april 2015 - Schiphol, Nederland

Lieve allemaal,

Een klein berichtje over vannacht en vandaag. Typen gaat niet zo heel snel want ik ben nog wel heel erg moe. Gisteravond om acht uur, het was al anderhalf uur donker, en ik voelde de haren op mijn armen .... onweer in de lucht. De statische elektriciteit was enorm en ik wist toen al, voorlopig geen slaap.

Dat het uiteindelijk drie uur 's nachts zou worden voordat ik kon slapen en dat ik om vijf uur al weer klaar wakker was heeft me vandaag geen goed gedaan. Ik ben al heel vaak op Bali geweest maar het noodweer van vannacht was ongekend. De bak waarin de vijverpomp zit was afgesloten maar door de overstromingen is er toch 70 centimeter water in komen te staan. Overal hoorde ik bliksem inslaan. Het meest dichtbij was bij het huis van de buren, of eerlijk gezegd, die buren daarnaast. Die hebben een satellietschotel op het dak staan die als opvangbak voor de bliksem fungeerde. Een moment was alles zo verlicht dat het pijn deed aan mijn ogen.

Toen ik vanmorgen om negen uur op weg ging naar een crematie waar ik als fotograaf was ingehuurd kon ik de schade in volle omvang zien. Bomen die geen zwemles hadden gehad lagen als zielige hoopjes bladeren in de verschillende tuinen. Het huis van de overledene was vannacht ook een zwembad. De offertjes dreven zo de openbare weg op. Ik geloof er niet meer in dat roken helpt om de regen te vragen een omweg te maken. Of de Goden hadden vakantie.....

In de fotobijlage zien jullie de foto's van de crematie. Voor mij was het ook voor het eerst dat ik er vanaf het begin bij was. Heel indrukwekkend. En ik voel me zo bevoorrecht dat ik na zoveel jaar deel uitmaak van deze gemeenschap. Zoveel zelfs dat ik gevraagd ben om de fotograaf van de dag te zijn. Nog even op zoek naar een USB stickje.

In de lunchpauze ben ik wezen kennismaken met de leerkrachten van de school waar ik morgen ga lesgeven. Of ik toch wel een lange broek en een shirt met lange mouwen aan wil doen.!! Daarmee respecteer ik de ouders van de leerlingen en hoor ik echt bij de leerkrachten... Je moet er wat voor over hebben om hier docent te zijn terwijl het buiten 32 graden is.

Morgen dus een update van mijn carrieremove en voor nu,

voor allemaal een dikke knuffel en voor degenen die het op prijs stellen,

een dikke kusssss

Alita

1. Riet:
    23 april 2015
    Wat een toestanden daar met al dat water. Wat een mooie foto's van die ceremonie. En voor jouw Alita is het mooi om die sfeer daarvan te proeven. Nu lesgeven op school, het is dan ook wel druk voor jou.
    We kijken weer al uit naar de volgende Balikrant.
    Knuffels van ons XXX
  2. Wendy:
    23 april 2015
    Heerlijk om je verhalen te lezen voorzien van een prachtige fotocollage :-) zodat je er een helder beeld bij kan vormen wat je allemaal meemaakt! Mooie en minder mooie dingen maar dat is het leven <3
    Take care & enjoy your feeling Home X

Dikke knuf & warme groet Wendy
  3. Els Louweret:
    23 april 2015
    Wat een noodweer daar, best eng ! Ben benieuwd naar je les geven morgen, weer eens iets anders.
    Maar lange mouwen !!!
    Geniet er nog van. En slaap lekker hè !