Met twee en halve kilo kaas....

27 oktober 2016 - Lovina, Indonesië

Hallo lieve allemaal,

Het is gelukt! Zonder iemand te hoeven omkopen heb ik de douanecontole weten te omzeilen. Er is dus twee en halve kilo kaas van de markt in Oostburg naar Lovina op Bali verplaatst. Met mijn Russische vriendin Tanja heb ik gelijk de afspraak gemaakt om binnenkort een kaas, brood en tomaat avond te houden. Als toetje kunnen we 20 stroopwafels aanrukken van die zijn ook heelhuids overgebracht. De eerste afspraak staat al weer in de agenda. Het is alsof ik nooit ben weggeweest.

De tweede afspraak is ook genoteerd. Vanavond diner op de veranda bij Adek en Suci. Vrienden van vrienden hebben een maaltijd geregeld en wij zijn ook uitgenodigd. Ik hoop dat er weer een vis op het menu staat die door Adek vakkundig gegrilled wordt op een vuurtje van kokosnoot schillen. Dat is van een kwaliteit die in geen enkel restaurant te vinden is.

Wat een verschil met de vorige reis toen ik hier was. Geen enkele last van jetlag, geen verkoudheid van een verkeerde airco en geen koorts. De reis is super voorspoedig verlopen. Quatar vliegen is heel goed bevallen. Super modern vliegtuig, prima service en twee vluchten zonder vertraging. Dat ik in iedere denkbare houding toch wel in slaap val is geen verrassing maar ook Guust heeft flink wat uurtjes zijn ogen dicht en verstand op nul gehad. Net als vorige keer stond er een klein chocolade kleurig meisje te roepen en te zwaaien. Dat is toch wel heel wat mooier dan tussen vijfenzeventig chauffeurs met bordjes te zoeken naar die ene die een bordje heeft met jouw naam erop. We tilden Alita Jr. over de hekken en heel enthousiast loodste ze ons door naar de uitgang. Niemand die bezwaar maakte tegen deze ongeoorloofde aktie.

De eerste nacht is er tussen Guust en mij wel een een argument geweest over de airco en de dekens. Airco op 22 graden? Okay maar dan wil ik de deken. En dan halverwege de nacht wakker worden van de kou. Airco nog steeds op 22 graden maar mijn deken was ingepikt. Ik heb het de afgelopen nacht beter aangepakt. Gewoon de deken goed onder het matras ingestopt.

De dolfijnen die ik tijdens de boottocht op de eerste ochtend heb gezien leken te lachen en te zeggen: "alweer thuis" ? Een paar extra hoge sprongen terwijl wij aan de koffie, thee en gebakken banaantjes zaten maakten de volmaakte ochtend compleet.

Ik doe iedereen de hartelijke groeten, en, voor degenen die het op prijs stellen: een dikke kusssss

Alita

PS bestellingen voor foto's op tuindoek, armbandjes, enkelbandjes, sambals of windgongs bijtijds doorgeven aub!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jaxqueline:
    27 oktober 2016
    klinkt weer prima. genieten maar. hier mist xxx
  2. Jan Tolsma:
    27 oktober 2016
    Hahaha, neem je zo weinig kleren mee dat die 2,5 kilo kaas erbij kan? Geweldig.
  3. Stephen Lindenhoff:
    Great !
  4. Petra:
    27 oktober 2016
    Geniet van jullie vakantie!!
  5. Wendy:
    28 oktober 2016
    Fijn om te horen dat jullie weer naar jullie 2de thuisland zijn gegaan en dat alles voorspoedig is verlopen. :-)
    Heb je een mooie foto van Alita jr?? Ben benieuwd hoe ze er nu weer uitziet.

Veel plezier daar en geniet met volle teugen met jullie familie daar !!!
    Dikke knuf Wen
  6. Els Louweret:
    31 oktober 2016
    Wat een goed begin weer v jullie vakantie!
    Heerlijk om weer te volgen, geniet ervan.
    Hier is t ook nog steeds lekker weer .Groetjes.